امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 367338 |
تاریخ انتشار : 10 تیر 1399 - 9:21 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر تشکیلات خودگردان فلسطین در نامه‌ای به کمیته چهارجانبه صلح خبر (روسیه، سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا) که طبق گزارش خبرگزاری فرانسه حاوی یک پیشنهاد مقابله‌ای با “طرح صلح خبر” آمریکاست، بر آمادگی فلسطینی‌ها برای احیای مذاکرات صلح خبر با اسرائیل تاکید کرد. به گزارش صلح خبر، به […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

تشکیلات خودگردان فلسطین در نامه‌ای به کمیته چهارجانبه صلح خبر (روسیه، سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا) که طبق گزارش خبرگزاری فرانسه حاوی یک پیشنهاد مقابله‌ای با “طرح صلح خبر” آمریکاست، بر آمادگی فلسطینی‌ها برای احیای مذاکرات صلح خبر با اسرائیل تاکید کرد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این نامه همچنین آمده است که تشکیلات خودگردان “آماده است تا کشور فلسطین را با تعداد محدودی سلاح و یک قدرت پلیس نیرومند برای برقراری نظم و قانون تشکیل دهد.”

در این نامه همچنین پیشنهاد “تغییرات مرزی کوچک” مطرح شده است که “براساس مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ کاملا مورد توافق دوجانبه خواهد بود.”

در نامه تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین آمده است: هیچ طرفی به اندازه فلسطینی‌ها مایل به دستیابی به یک توافق صلح خبر نیست و هیچکس به اندازه فلسطینی‌ها در غیاب صلح خبر متضرر نمی‌شود.

با این حال در نامه مذکور آمده است، در صورتی که اسرائیل با هدف توسعه اراضی خود در “هر بخشی از اراضی فلسطینی‌” اقدامی کند، این پیشنهاد مقابله‌ای پس گرفته می‌شود.

در این نامه تاکید شده است: چنانچه اسرائیل الحاق هر بخشی از اراضی فلسطینی را اعلام کند، این امر لزوما به معنای ابطال تمام توافق‌های امضا شده است.

چنانچه گفت‌وگوهای مستقیم میان اسرائیل و فلسطین از سر گرفته شود، رکود شش ساله مذاکرات پایان خواهد یافت. آمادگی برای گفت‌وگو بر سر “امتیازات ارضی کوچک” به شرط این است که طرح‌های اعلام شده از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای توسعه اراضی و اعلام حاکمیت بر اراضی کرانه باختری اجرایی نشوند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید