امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 442144 |
تاریخ انتشار : 19 خرداد 1400 - 20:46 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه کشورمان با وزیر فرهنگ عراق دیدار و رایزنی کرد. به گزارش صلح خبر، در این دیدار که معاونان وزیر فرهنگ عراق نیز حضور داشتند در خصوص ارتقای روابط فرهنگی دو کشور، چگونگی از سرگیری سفرهای زیارتی و زمینه‌های مشخص همکاری‌های […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه کشورمان با وزیر فرهنگ عراق دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش صلح خبر، در این دیدار که معاونان وزیر فرهنگ عراق نیز حضور داشتند در خصوص ارتقای روابط فرهنگی دو کشور، چگونگی از سرگیری سفرهای زیارتی و زمینه‌های مشخص همکاری‌های دوجانبه در حوزه فرهنگی، هنری و تمدنی میان دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

در این دیدار رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه کشورمان، ظرفیت روابط فرهنگی دو کشور را فراتر از سطح فعلی دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای ارتقای روابط بویژه با تمرکز بر جنبه‌های تمدنی، فرهنگی و هنری از جمله هنرهای بصری، نمایشی، تجسمی، شعر و موسیقی و گردشگری تاکید کرد.

حسین ناظم وزیر فرهنگ عراق نیز با مرور زمینه‌های فراوان همکاری‌ها، از آمادگی بغداد برای از سرگیری محدود سفرهای زیارتی در چارچوب بهداشتی مورد توافق دو طرف خبر داد و بر ضرورت گسترش همکاری‌های فی‌مابین به موضوعات فرهنگی و هنری مورد علاقه دو طرف تاکید کرد.

وی همچنین پیشنهاد برگزاری مشترک هفته فرهنگ ایران و عراق پس از اطمینان از شرایط بهداشتی دو کشور را مطرح‌ کرد که مورد استقبال خطیب‌زاده قرار گرفت.

پس از این ملاقات، سخنگوی وزارت امور خارجه با رئیس سازمان اطلاع‌رسانی عراق دیدار و در خصوص همکاری‌های رسانه‌ای گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

خطیب زاده در پایان ملاقات با رئیس سازمان اطلاع رسانی عراق نیز با حضور در استودیوی شبکه خبری العراقیه به سوالات مجری این شبکه پاسخ گفت.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید