امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 312669 |
تاریخ انتشار : 11 مهر 1398 - 19:24 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به تاجیکستان سفر کرده است، عصر امروز (پنجشنبه)در شهر دوشنبه با استقبال گرم آقای سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به تاجیکستان سفر کرده است، عصر امروز (پنجشنبه)در شهر دوشنبه با استقبال گرم آقای سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان در محل این وزارتخانه حضور یافت.

به گزارش صلح خبر، وزیر امور خارجه تاجیکستان در این دیدار با تاکید بر اشتراکات فرهنگی و زبانی میان دو ملت ایران و تاجیکستان، خواستار بهره گیری از آن به منظور افزایش تبادل گردشگر میان دو کشور شد و گفت:  از تجربیات ایران در برگزاری نمایشگاه گردشگری، آموزش متخصصان و تشکیل همایش ها و معرفی ظرفیت‌های گردشگری دو کشور استفاده خواهیم کرد.

  مهرالدین با اشاره به شرایط  منطقه، ابراز اطمینان کرد که کشورمان بر این مشکلات فائق خواهد آمد. وی همچنین از مشارکت شرکتهای کشورمان در پروژ های بزرگ اقتصادی تاجیکستان از جمله احداث سد و نیروگاههای برق آبی سنگتوده 2، راغون و تونل استقلال تقدیر کرد.


 

در ادامه این دیدار وزیر میراث فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران نیز با تشکر از استقبال و میهمان نوازی گرم وزیر امور خارجه تاجیکستان  با اشاره به  اشتراکات زبانی ، دینی، فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و تاجیکستان و توصیف رهبر معظم انقلاب اسلامی از روابط دو ملت به رابطه خویشاوندی، گفت:  بحمدالله در چند ماه اخیر تحولات خوبی در جهت ارتقای سطح روابط دو جانبه صورت گرفته است  که مهمترین آن سفر جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در نشست سران سیکا  به دوشنبه بود که  ملاقات خوبی نیز با آقای امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان داشتند.

 مونسان با تشریح دستاوردهای کشورمان اظهار داشت که بحمدالله با لطف خداوند و مقاومت و پشتیبانی مردم امروز جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری قوی‌تر است.

وی نامیدن سال های  2019 تا 2021 از سوی آقای رحمان به عنوان سالهای «توسعه روستائی، گردشگری و هنرهای مردمی» در تاجیکستان و تبدیل «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» کشورمان به «وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» را حاکی از توجه هر دو کشور به جایگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری و تبادل تجربیات در تمامی زمینه ها از جمله حوزه گردشگری، میراث فرهنگی  و صنایع دستی با کشور دوست و برادر تاجیکستان، کاملا آمادگی دارد.

در  این ملاقات که محمد تقی صابری سفیر کشورمان در تاجیکستان نیز حضور داشت، برخی موضوعات و پیشنهادات برای ارتقای همکاری طرفین در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری جمهوری اسلامی ایران پس از این دیدار برای شرکت در سومین نشست وزرای گردشگری اکو که قرار است روز جمعه آغاز به کار کند، عازم شهر خجند در شمال تاجیکستان شد.

انتهای پیام/

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید