امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 174671 |
تاریخ انتشار : 07 شهریور 1396 - 18:31 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر اعتراف اوباما به ناتوانی در توقف دانش هسته‌ای ایران /تقویت پدافند هوایی کشور در دولت دوازدهم     به گزارش صلح خبر؛ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء و در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت طی سخنانی اظهار […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

اعتراف اوباما به ناتوانی در توقف دانش هسته‌ای ایران /تقویت پدافند هوایی کشور در دولت دوازدهم

 

اعتراف اوباما به ناتوانی در توقف دانش هسته‌ای ایران /تقویت پدافند هوایی کشور در دولت دوازدهم

 

به گزارش صلح خبر؛ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء و در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت طی سخنانی اظهار داشت: آنچه که امروز دیده شد، نشان‌دهنده شور و نشاط و روحیه انقلابی در کنار علم و دانش حاصل بسیار خوب و خوشحال‌کننده‌ای داشت.

وی افزود: ما در دولت دوازدهم با توجه به اهمیت پدافند و فرمایشات مقام معظم رهبری در این رابطه و همین‌طور تاکید ریاست محترم جمهور تقویت پدافند هوایی در برنامه‌ها دیده شده است. ما در هر 3 سطح ارتفاع پست، متوسط و بالا نیاز به تقویت کمی و کیفی پدافند هوایی داریم.

وزیر دفاع تصریح کرد: با توجه به حجم نیاز یک تمرکز جدی‌تر در ارتفاع پست خواهیم داشت.

امیر حاتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای احیای پرداختی حق ترانزیت هواپیماهای عبوری از آسمان ایران به قرارگاه پدافند هوایی که در سال 93 در مجلس مطرح شده بود دارید، اظهار داشت: این موضوع کاملا درست است و کاری که قرارگاه پدافند هوایی برای کنترل آسمان کشور و حفظ این امنیت انجام می‌دهد و برای کشور افتخارآمیز است، این قرارگاه حتما باید مورد مساعدت قرار بگیرد و من هم به نوبه خودم این موضوع را پیگیری می‌کنم.

امیر حاتمی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه سطح کار علمی و عملی در قرارگاه پدافند هوایی را چگونه ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: چهره‌هایی که من امروز با آنها ملاقات کردم در رابطه با کارهای خوبی توضیح می‌دادند که بحمدالله نشاندهنده این است که این افراد انسان‌هایی عالم و با روحیه انقلابی و جهادی هستند و این وضعیت در قرارگاه پدافند هوایی بسیار امیدوارکننده است.

وی ادامه داد: امروز با تمام تهدیداتی که علیه ما وجود دارد و در سال‌های اخیر شدیدتر هم شده و اگر جملات زشتی مانند گزینه‌های روی میز علیه ایران به نتیجه نرسید یکی از علل اصلی آن قدرت بازدارندگی کشور است که در این باره پدافند هوایی جایگاهی ویژه دارد زیرا قدرت اصلی دشمن ما، هوایی است و پدافند هوایی باید بتواند این بازدارندگی را ایجاد کند که الحمدالله این اتفاق افتاده است.

اعتراف اوباما به ناتوانی در توقف دانش هسته‌ای ایران/به‌دنبال رفع موانع بانکی در ویتنام هستیم

همچنین ایسنا نوشت:

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز (سه‌شنبه) با ژنرال دوباتی نایب رئیس مجلس ویتنام دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی ضمن اشاره به پیشینه روابط دوستانه میان دو کشور گفت: مجلس شورای اسلامی از گسترش همکاری‌های همه‌جانبه میان دو کشور قویا حمایت می‌کند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تأکید بر نقش مهم پارلمان‌ها در تقویت و تحکیم مناسبات دو کشور، بیان کرد: جایگاه مجلس شورای اسلامی در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای بوده و نماد بسیار برجسته مردمسالاری در ایران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مبارزات و ایستادگی مردم دو کشور علیه مداخلات آمریکا در امور داخلی کشورها اظهار کرد: مبارزه ما علیه آمریکا ادامه دارد و جدی است؛ به دلیل اینکه سیاست آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، سیاست خصمانه‌ای بوده و ما هم به هیچ وجه حرف غیرمنطقی را نمی پذیریم.

بروجردی ضمن تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری هسته ای صلح خبر آمیز گفت: رئیس جمهور سابق آمریکا بر عدم توانایی درخصوص توقف دانش هسته‌ای ایران اعتراف کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در مذاکرات سیاسی توانستیم با اعضای دائمی شورای امنیت به توافق برسیم و این سند مهم امضا شد، خاطرنشان کرد: آنها متعهد شدند تا تحریم‌ها را بردارند؛ به همین دلیل است که امروز کشورهایی مثل روسیه و چین در ایران سرمایه گذاری می کنند از این رو درباره تسریع در رفع موانع بانکی در کشور ویتنام نیز امیدوار هستیم.

در ادامه این دیدار ژنرال دوباتی نایب رئیس مجلس ویتنام با اشاره به تجربه مشترک میان دو کشور در خصوص تحریم های بین المللی، بر توسعه و تقویت روابط میان ویتنام و ایران تأکید کرد.

وی افزود: سطح روابط سیاسی و فرهنگی میان دو کشور بسیار عالی است و باید تلاش شود تا این روابط در سطح اقتصادی نیز گسترش یابد.

نایب رئیس مجلس ویتنام در پایان ضمن اشاره بر اهمیت نقش گروه های دوستی ایران و ویتنام، بر تلاش گروه های دوستی در گسترش روابط و مناسبات میان دو کشور تأکید کرد.

منبع:خبرآنلاین

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران صلح خبر

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید