امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 233905 |
تاریخ انتشار : 01 تیر 1397 - 15:30 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر به گزارش صلح خبر به نقل از اکتوالیته، مدتی است که نویسندگان فرانسه جنبش‌هایی را در رسانه‌های اجتماعی به راه انداخته‌اند تا نسبت به درآمد کم خود اعتراض کنند. در ادامه این جنبش‌ها، گروهی از آن‌ها روز پنج‌شنبه در برابر ساختمان وزارت فرهنگ در پاریس گرد هم آمدند تا […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

به گزارش صلح خبر به نقل از اکتوالیته، مدتی است که نویسندگان فرانسه جنبش‌هایی را در رسانه‌های اجتماعی به راه انداخته‌اند تا نسبت به درآمد کم خود اعتراض کنند. در ادامه این جنبش‌ها، گروهی از آن‌ها روز پنج‌شنبه در برابر ساختمان وزارت فرهنگ در پاریس گرد هم آمدند تا توجه مردم و سیاستمداران را جلب کنند.

آن‌ها حالا چند ماه است که تلاش‌های خود برای مقابله با درآمد رو به کاهش‌شان را ادامه داده‌اند و می‌گویند با این سطح درآمد نمی‌توان به زندگی ادامه داد. یکی از مسایل مورد بحث آن‌ها پاداش‌های کم کسب شده از شرکت در فستیوال‌های کتاب، مخصوصا جشنواره کتاب ۲۰۱۸ پاریس است.

این نویسندگان قصد متوقف شدن هم ندارند و حالا از وزارت فرهنگ فرانسه خواستار ضمانت کاهش هزینه رفاه اجتماعی شده‌اند چون درآمد آن‌ها به طور مستمر رو به کاهش بوده است. انجمن‌های نویسندگان می‌گویند دولت هیچ راه‌حل طولانی‌مدت و ماندگاری برای رسیدگی به وضعیت‌ آن‌ها در نظر نگرفته است.

علاوه بر این، قانون‌های مالیاتی جدیدی در سال ۲۰۱۹ از راه می‌رسند که می‌توانند عواقب بد دیگری برای نویسندگان داشته باشند. در نهایت، سرنوشت خانه نویسندگان فرانسه و صندوق حمایت از ستاره ها و نویسندگان این کشور هم مشخص نیست و انتظار می‌رود سال ۲۰۱۹ سالی بسیار سخت برای آن‌ها باشد.

گردهمایی نویسندگان مقابل عمارت وزارت فرهنگ در اعتراض به جدیدترین جلسه مشاوره‌ای دولت برای رسیدگی وضعیت آن‌ها بود. اعتراض نویسندگان به این است که دولت راه‌های اصلاحات خود را بدون هیچ گونه مشاوره با نویسندگان در نظر گرفته و این ممکن است به بدتر شدن وضعیت آن‌ها منجر شود.

سامانتا بیلی، رییس انجمن نویسندگان و طراحان جوان فرانسه گفت: هیچ گونه مشاوره‌ای با ما انجام نشده و دولتی‌ها فقط توضیح‌های گنگ و مبهم می‌دهند. این در حالی است که ما ۵ سال تلاش کردیم و از نظر بسیاری از نویسندگان بهره بردیم.

ناامیدی و خشمی که بعد از این جلسه شکل گرفت باعث رخ دادن واکنش‌هایی شدیدتر از سوی نویسندگان شده است. سامانتا بیلی اضافه کرد: ما دیگر نمی‌خواهیم اینطور زندگی کنیم، قضیه کاملا جدی است. بسیاری از نویسندگان نمی‌توانند با شرایط جدید کنار بیایند و کارشان را انجام دهند.

کد خبر 4327493

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید