امروز: پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 16 ذو القعدة 1445 | 2024-05-23
کد خبر: 41497 |
تاریخ انتشار : 25 آذر 1394 - 16:02 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد > اقتصاد سیاسی – اقتصادنیوز نوشت: فریال مستوفی با غیرعادلانه خواندن اقدام اخیر کنگره آمریکا، بر ضرورت اعتراض دولت ایران و تشکیل کمپین اعتراضی توسط بخش خصوصی تأکید کرد. هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه مقابله با تهدید تروریسم، طرحی را تصویب کرد که در صورت تبدیل به قانون ( تصویب مجلس سنا)، سفر افرادی […]

اقتصاد > اقتصاد سیاسی – اقتصادنیوز نوشت: فریال مستوفی با غیرعادلانه خواندن اقدام اخیر کنگره آمریکا، بر ضرورت اعتراض دولت ایران و تشکیل کمپین اعتراضی توسط بخش خصوصی تأکید کرد.

هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه مقابله با تهدید تروریسم، طرحی را تصویب کرد که در صورت تبدیل به قانون ( تصویب مجلس سنا)، سفر افرادی را که اخیرا در یکی از چهار کشور ایران، عراق، سوریه و سودان حضور داشته‌‌اند به آمریکا، محدود می‌کند.

در روزهای گذشته ایرانیان بسیاری در سراسر جهان به خصوص در داخل کشور و آمریکا نسبت به مصوبه اخیر کنگره آمریکا واکنش نشان داده‌اند و در شبکه‌های اجتماعی ( از جمله تلگرام و فیس بوک) و سایت‌ها این سیاست را محکوم کرده‌اند و کمپین‌هایی ضد آن راه انداخته‌اند و این واکنش‌ها تا جایی بالا گرفته است که آلن اير، سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا، را مجبور به واکنش کرد.

در همین زمینه، فریال مستوفی، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران، درباره این اقدام کنگره آمریکا گفت: مصوبه‌ای که در کنگره تصویب شده، ایران را جزو کشورهای تروریستی قرار داده است، در صورتی‌که در هیچ کدام از اقدامات تروریستی که در دنیا انجام شده هیچ وقت یک ایرانی نقش نداشته است. ایران همیشه مخالف اقدامات تروریستی است. بنابراین قرار دادن ایران در این طبقه بسیار غیرعادلانه است.

او سپس درباره اثرات این اقدام کنگره آمریکا بر تجارت ایران اظهار کرد: مسلما این مصوبه بر تجارت اثر می‌گذارد. وقتی به یک اروپایی که تا به حال برای رفتن به آمریکا به ویزا نیاز نداشته، گفته شود اگر به ایران سفر کنی باید دوباره ویزا بگیری، مسلما مشکلاتی پیش می‌آید. فردی که برای بیزینس خود مجبور است مرتب به آمریکا سفر کند، برایش سخت است که هر بار ویزا بگیرد. به همین دلیل مسلما این موضوع بر تجارت ما اثر می‌گذارد، اما به نظر من این موضوع اساسا غیرعادلانه است. دولت و وزارت خارجه ایران هم باید درباره آن به مراجع قانونی بین‌المللی اعتراض کند. 100 درصد هم این کار را می‌کند.

مستوفی درباره چگونگی اعتراض بخش خصوصی به این مصوبه گفت: مشکل است که یک فرد یا یک شرکت این اعتراض را پیگیری کند. به هر حال مسلما اگر کسی با شرکتی در امریکا کار کند یا با امریکایی‌ها ارتباط داشته باشد، اعتراض به این موضوع را پیگیری خواهد کرد، اما باید یک اعتراض دسته‌جمعی به سازمان‌های اقتصادی مانند سازمان جهانی تجارت انجام شود. اگرچه اتاق ایران هم موضوع اعتراض را پیگیری می‌کند، اما من فکر می‌کنم تهیه یک petition (درخواست رسمی) از طرف بخش خصوصی می‌تواند یک اقدام خیلی خوب باشد که با جمع کردن امضا از بخش خصوصی، رسما آن را ارائه کنند. به نظر من باید این اعتراض را به صورت شدید انجام داد به طوری که در رسانه‌های دنیا هم مطرح شود.

او در پاسخ به این سؤال که نظرتان درباره کمپین اعتراضی که محسن جلالپور، رئیس اتاق ایران پیشنهاد راه‌اندازی آن را داده چیست؟ گفت: موافقم. پیشنهاد من هم تشکیل یک کمپین به وسیله بخش خصوصی است. بخش خصوصی حتما باید اعتراض‌شان را به این موضوع ابراز کنند. حتما هم به نتیجه می‌رسد. نباید در مورد چنین موضوعی یکپارچگی خود را از دست بدهیم.

22339

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!