امروز: چهارشنبه, ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 29 ذو القعدة 1445 | 2024-06-05
کد خبر: 277043 |
تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1398 - 9:37 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت درباره وضعیت اعتبارات این سازمان بیمه‌گر در سال جاری و چگونگی پوشش رشد تعرفه‌های پزشکی توضیح داد. دکتر حاجی محمودی در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به تعرفه‌های پزشکی امسال و همچنین اعتبارات سازمان بیمه سلامت، گفت: درست است که شدت […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت درباره وضعیت اعتبارات این سازمان بیمه‌گر در سال جاری و چگونگی پوشش رشد تعرفه‌های پزشکی توضیح داد.

دکتر حاجی محمودی در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به تعرفه‌های پزشکی امسال و همچنین اعتبارات سازمان بیمه سلامت، گفت: درست است که شدت این افزایش‌ها از تورم کشوری کم‌تر است، اما باید توان اقتصادی جامعه و میزان پرداخت از جیب بیمار و نیز کفایت منابع و مصارف هم در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در تصویب تعرفه‌های سال جاری، هیچ افزایش اعتباری برای سازمان بیمه سلامت در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ صورت نگرفته و با همین رشد تعرفه‌ها، ما با کسری اعتبارات مواجه خواهیم شد. از نظر سازمانی، اعتبارات بیمه سلامت کفاف رشد تعرفه‌ها را نمی‌دهد، اما از منظر ارائه دهنده خدمات هم برخی مباحث مطرح است که باید تعرفه متناسب با قیمت تمام شده باشد و از منظر گیرنده خدمت نیز باید تعرفه‌ها به گونه‌ای باشد که به مردم فشار وارد نشود و مانع دسترسی آنها به خدمت نشود.

حاج محمودی درباره وضعیت اعتبارات بیمه‌ها جهت حمایت از بیماران خاص در سال ۹۸ و چهار بیماری جدید که مقرر شده بود در ردیف بیماران خاص قرار گیرند، گفت: سال گذشته هم ردیف اعتباری که در تبصره بودجه برای بیماران جدید آمده بود، در اختیارات وزارت بهداشت قرار داشت و معطوف به سازمان‌های بیمه گر نمی‌شد. روندی که سال گذشته از سوی وزارت بهداشت انجام شد، تعریف و ارائه بسته‌های خدمتی تخصصی به این بیماران بود که هزینه‌های آن از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی تأمین و پرداخت می‌شد. در سال جاری نیز باید دید وزارت بهداشت در این زمینه چه برنامه‌ای خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید