امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 375922 |
تاریخ انتشار : 08 مرداد 1399 - 22:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر نخست وزیر سابق لبنان اظهار کرد: من نمی‌فهمم حسان دیاب با این دیپلماسی ما را به کجا می‌برد؟ چطور نخست وزیر درباره کشور دوست که در داخل آن را مادر مهربان می‌خوانند، اظهار نظر می‌کند؟ برای این اظهارات متاسفیم. به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت النشره، […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

نخست وزیر سابق لبنان اظهار کرد: من نمی‌فهمم حسان دیاب با این دیپلماسی ما را به کجا می‌برد؟ چطور نخست وزیر درباره کشور دوست که در داخل آن را مادر مهربان می‌خوانند، اظهار نظر می‌کند؟ برای این اظهارات متاسفیم.

به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت النشره، سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان در اظهاراتی جدید با حمله به دولت کنونی کشورش و زیر سوال‌ بردن عملکرد نخست وزیر اشاره کرد: ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه پیامی برای لبنان داشت او گفت به خودتان کمک‌کنید تا به شما کمک کنیم اما نخست وزیر اظهار بی‌اطلاعی کرد.

حریری درباره رویدادهای جنوب در اظهاراتی غیرمسؤولانه گفت: با تمدید ماموریت نیروهای یونیفل در جنوب آیا لازم است حزب‌الله لبنان این گونه عمل کند؟ ارتش و یونیفل آنجا هستند دولت کجاست که ما را درباره اتفاق روی‌ داده مطلع کند. آیا باید مشکل دیگری به مشکلات اقتصادی بیفزاییم مساله امروز مردم مسائل معیشتی است. بر فروپاشی اقتصادی تمرکز کنید زیرا بدون حل و فصل آن دیگر هیچ کس نمی‌تواند پایداری و مقاومت کند.

او این گونه ادامه دا: سیاست خویشتن‌داری وجود ندارد. اسرائیل طرف تجاوزگر است آیا جایز است بگوییم به تو امروز یا فردا پاسخ خواهیم داد؟

او این سوال را مطرح کرد چرا باید به فرانسه نیز حمله کرد؟

حریری ادعا کرد: زمانی که من نخست وزیر بودم شروطی به من درباره این پست و آن پست مطرح می‌کردند اما نمی‌بینیم جبران باسیل مصاحبه‌ای کند هیچ یک از ما حرفی از او نمی‌شنویم. در هفت اوت موضع خود را اعلام خواهم کرد. در مساله پرونده ترور رفیق حریری ذهنیتی وجود دارد اما عدالت باید محقق شود.

نخست وزیر پیشین لبنان گفت: حسان دیاب، نخست وزیر فراموش کرده سوال کند نخست وزیر کجاست؟ من موافق سد “بسری” هستم زیرا لبنان را سیراب می‌کرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید