امروز: یکشنبه, ۶ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 19 ذو القعدة 1445 | 2024-05-26
کد خبر: 113508 |
تاریخ انتشار : 07 مهر 1395 - 13:18 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل پایگاه صلح خبر ؛ اشرف غنی: پاکستان از مهاجران افغان به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کند جهان > آسیا و اقیانوسیه – همشهری‌آنلاین:اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور افغانستان ، پاکستانرا به استفاده از مهاجران افغان به عنوان اهرم فشار ضد دولت افغانستان متهم کرد. دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرد: «محمد اشرف غنی» سه […]

به گزارش مجله بین الملل پایگاه صلح خبر ؛

اشرف غنی: پاکستان از مهاجران افغان به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کند

جهان > آسیا و اقیانوسیه – همشهری‌آنلاین:
اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور افغانستان ، پاکستانرا به استفاده از مهاجران افغان به عنوان اهرم فشار ضد دولت افغانستان متهم کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرد: «محمد اشرف غنی» سه شنبه شب با روسا و هیات‌های اداری مجالس سنا و نمایندگان افغانستان در کابل ، وضعیت بازگشت مهاجران افغان را بررسی کردند.

اشرف غنی در این نشست گفت: پاکستان از مهاجران به عنوان اهرم فشار سیاسی بر دولت افغانستان استفاده می کند و ما تلاش می‌کنیم از حقوق مهاجران حفاظت و زمینه بازگشت آبرومندانه آنان را فراهم کنیم.

او افزود: روزانه شش هزار و 500 مهاجر از پاکستان و ایران به طور داوطلبانه به کشور باز می‌گردند و اگر این روند ادامه یابد تا یک سال دیگر یک میلیون افغان به کشور باز خواهند گشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کابل ، اشرف غنی با بیان این‌که دولت افغانستان برای تهیه امکانات مورد نیاز مهاجران بازگشته متعهد است ، افزود: درپی افزایش مهاجران افغان در کشورهای اروپایی ، دولت افغانستان نیز زیر فشار قرار گرفته و ممکن است تعدادی از مهاجران افغان از کشورهای اروپایی به افغانستان بازگردند.

او گفت: دولت افغانستان تیم ویژه‌ای را موظف کرده است تا از طریق مذاکره با مقام‌هاي اتحادیه اروپا و براساس قوانین بین‌المللی زمینه همکاری‌های دوجانبه را درباره مهاجران افغان فراهم کند.

موضوع مهاجران افغان در جلسه روز سه شنبه 6 مهر مجلس سنای افغانستان نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شماری از نمایندگان با ابراز نگرانی از اوضاع پناهجویان افغان در آلمان اعلام کردند: دولت افغانستان قصد دارد توافقنامه‌ای را برای بازگرداندن مهاجران افغان با آلمان امضا کند و در صورت امضای این توافقنامه 55 درصد مهاجران افغان به افغانستان بازخواهند گشت و پناهندگی 45 درصد آنها پذیرفته می شود.

در 15 سال گذشته بیش از 6 میلیون افغان به کشورشان بازگشته‌اند و 7 میلیون و 200 هزار نفر دیگر همچنان در کشورهای میزبان از جمله جمهوری اسلامی ایران و پاکستان حضور دارند.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید