امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 294119 |
تاریخ انتشار : 24 تیر 1398 - 17:59 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر وزیر امور خارجه اسپانیا و نامزد جایگزینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این کشور تلاش می‌کند محدودیت‌های اقتصادی اعمال شده علیه ایران را رفع کند. به گزارش صلح خبر، به نقل از رویترز، جوزف بورل، وزیر امور خارجه اسپانیا و نامزد جایگزینی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

وزیر امور خارجه اسپانیا و نامزد جایگزینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این کشور تلاش می‌کند محدودیت‌های اقتصادی اعمال شده علیه ایران را رفع کند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از رویترز، جوزف بورل، وزیر امور خارجه اسپانیا و نامزد جایگزینی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه پیش از نشست شورای روابط خارجه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: ما کاری که بتوانیم برای اطمینان حاصل کردن از اینکه هیچ محدودیت اقتصادی علیه ایران وجود نداشته باشد و شرکت‌های اروپایی بتوانند با ایران به مبادله بپردازند، انجام می‌دهیم.

وی افزود: این مسئله بسیار سخت است چراکه قوانین آمریکا به صورت فراسرزمینی اعمال می‌شوند. ما اینگونه اقدامات را به رسمیت نمی‌شناسیم.

جوزف بورل همچنین تصریح کرد که اسپانیا خواهان الحاق به سازوکار ویژه اروپا برای تجارت با ایران موسوم به اینستکس است.

به گزارش صلح خبر، پس از گذشت یک سال از نقض برجام توسط آمریکا و خروج این کشور از این توافق بین‌المللی و در پی تعلل اروپا برای انجام اقدامات عملی برای حفظ توافق، جمهوری اسلامی ایران سرانجام در دومین گام خود برای کاهش اجرای تعهدات برجامی‌اش، غنی‌سازی خود را از حد تعیین شده در این توافق، یعنی ۳.۶۷ درصد بالاتر برد.

ایران تاکید دارد که طبق مفاد تعیین شده در برجام، به‌ویژه بندهای ۲۶ و ۳۶، ایران حق دارد در صورت عدم پایبندی طرف دیگر توافق، اجرای تعهدات خود را به‌طور جزئی یا کلی متوقف کند.

اما انگلیس، آلمان و فرانسه روز یکشنبه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با توجه به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و عبور ایران از محدودیت‌های تعیین شده در برجام، ممکن است توافق جامع هسته‌ای که تنها چهار سال پیش منعقد شده بود، فروبپاشد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید