امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 243267 |
تاریخ انتشار : 08 آبان 1397 - 15:41 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامت صلح خبر وحید حمیدی مسئول تیم پزشکی تخصصی درمانگاه سامرا درباره ماموریت این گروه که از سوی پزشکی حج و زیارت هلال احمر به سامرا ‌اعزام شده‌اند، به خبرنگار صلح خبر ، گفت: علاوه بر گروه درمانی متعارف امسال یک تیم درمانی مکمل و تخصصی برای اتفاقات اعم از پیش بینی شده […]

به گزارش مجله سلامت صلح خبر

وحید حمیدی مسئول تیم پزشکی تخصصی درمانگاه سامرا درباره ماموریت این گروه که از سوی پزشکی حج و زیارت هلال احمر به سامرا ‌اعزام شده‌اند، به خبرنگار صلح خبر ، گفت: علاوه بر گروه درمانی متعارف امسال یک تیم درمانی مکمل و تخصصی برای اتفاقات اعم از پیش بینی شده یا نشده با ۱۵ پزشک حاذق در اربعین در سامرا استقرار یافته است.

وی درباره علت انتخاب سامرا به عنوان محل خدمت این گروه متخصصان باتجربه ایرانی، افزود: اعتقاد دارم سامرا ما را برای خدمت‌رسانی به زوار زلال اینجا انتخاب کرده است‌.

حمیدی افزود: حقیقت این است که یک نفر هست که برای هر حادثه و واقعه‌ای اسامی افرادی را که انتخاب شدند می نویسد و تیم مکمل در این دوره از سفر ما همه افرادی هستند که در ماموریت‌های درمانی خارج از کشور ایران نیز حضور داشتند. این قدرت و توان جمهوری اسلامی را نشان می دهد که هلال احمر این توانایی را دارد که از واحدهای درمانی که فعالیت‌های خارج از کشور داشتند کمک بگیرد، که این موضوع امنیت بیشتری را برای مردم ما ایجاد می‌کند و این یک سرفصل جدیدی از ارتباط است میان گروه‌هایی که در ایران در حال فعالیت هستند و همه تلاش می کنند که زائر امنیت بیشتری داشته باشد.

این پزشک متخصص عضو تیم‌ پزشکی حج و زیارت ایران در اربعین عراق، درباره سوابق سایر افراد گروه تخصصی سامرا، گفت: همه اعضای این گروه در نزدیک به پنج فعالیت درمانی ملی در خارج از کشور حضور داشتند و در نقاط مختلف و برای رسیدگی به مجروح و امثالهم کار کرده و در واقع این افراد همگی پزشکان متخصص واکنش سریع هلال احمر را انجام می دهند.

وی با اشاره به حضور این تیم تخصصی در ماجرای انفجار سامرا در چند سال گذشته تصریح کرد: حدود ۹۵ مجروح بلافاصله توسط تیم هلال احمر ایران رسیدگی و درمان و هفت یا هشت شهید مظلوم آن سال به تهران در ۱۸ ساعت منتقل شدند. در این تیم متخصص بیهوشی همراه با تکنیسین بیهوشی،  یک جراح همراه با دو تکنیسین اتاق عمل، یک جراح عروق و طب اورژانس همراه ما است.

حمیدی ادامه داد: توانایی امنیتی ما به قدری بالا است که امید دشمن قطع و ریشه آن خشکیده شده که این به برکت وجود مدافعین حرم و شهدا بوده است.

وی افزود: این مهم است که ما توانایی رسیدگی به هر حمله تروریستی را داریم و خدا را شاکریم که اتفاقی رخ نداد اما چنانچه حادثه ای بوقوع می پیوست ما حتی وسایل اصلی اتاق عمل را به همراه داریم. در درمانگاه سامرا حدود ۶۰ نفر مستقرند که پرسنل کارکرده و تعدادی پزشک دیگر نیز از داراب ما را همراهی کرده و احساس مسئولیت و ایثارشان زبانزد است.

این پزشک متخصص عضو تیم‌ پزشکی حج و زیارت ایران در اربعین عراق، درباره تفاوت خدمت در اربعین با ایام دیگر سال، اعلام نمود: این یازدهمین اربعین است که به عراق آمدم، از روزیکه اجتماع اربعین مثل حالا اینقدر پرشور و پرشمار نبود اما به نظرم برای همه کسانی که زیاد به اینجا آمدند امسال از نظر کمیت و کیفیت فوق استثنائی بود. ما حدود ۱۰ روز است زائرین اربعین امسال را از نزدیک می‌بینیم و هیچکس باور نمی‌کند اینجا یک لحظه هم از زائر خالی نمی‌شود و حتی برای نماز صبح جای خالی در صحن و گاهی بیرون از صحن حرم عسگریین نیست و برای نماز مغرب و عشا عده ای پشت در می مانند.

حمیدی با اشاره به الطاف الهی در این ایام و به خصوص در چنین نقاطی افزود: حضور در اینجا بدون دعوت امکان پذیر نیست و از خدا می خواهم که اهل بیت از ما راضی باشند. بزرگان ما در سوریه و کسانی که زیر دست سردار سلیمانی بزرگ شدند یک جمله گفتند و آنهم اینکه از مدافع حرم مهمتر کارخانه ساخت مدافع حرم است و جمهوری اسلامی کارخانه ساخت مدافع حرم خوبی دارد. در حال حاضر ایران کارخانه ساخت زائر اربعین دارد و در تربیت انسان موفق است. 

وی با اشاره به تبلیغات بسیار از داخل و خارج از ایران برای تحت تاثیر قرار دادن اجتماع عظیم اربعین گفت: وقتی که این حجم بالا از مردم می‌آیند نشانگر این است که هر چقدر دشمنان پول بیشتری برای اغوای مردم خرج کنند به درب بسته می خورند و نمی‌توانند جلوی بصیرت مردم را بگیرند. حمیدی درباره خدمات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اظهار کرد: اعزام هماهنگ و برنامه‌ریزی خدمت بیش از یکهزار نفر کادر درمانی آنهم در این شرایط ازدحام و اسکان و رسیدگی به  آنان به آسانی اتفاق نمی افتد، ولی هلال احمر این کار را به خوبی انجام می‌دهد. امروز رئیس صداوسیما را دیدم و متوجه شدم به ایشان اطلاع دادند هلال احمر اینجا نیرویی نیاورده و نیست! اما اینکه بزرگان ما در جریان اموری که مردم ما هستند قرار ندارند جالب نیست.

وی برخورد مردم را دیدنی توصیف کرده و افزود: توان می خواهد که این‌همه زیبایی را در عتبات تعریف کرد. یک چیزهایی فقط در زیارت دیده می شود. مردم با یکدیگر همدلی دارند و مثل افراد خانواده با یکدیگر رفتار می کنند که اربعین اوج‌ زیبایی‌هاست. اکنون دیگر برخوردها و تعاملات در اربعین فراملیتی شده و همه زائر امام حسین(ع) هستند واگر که بشود این فضاها را توضیح دهیم آن‌روز تازه دین را درک کردیم.

حمیدی، حضور چشمگیر زائرانی که امسال در سامرا هستند را چشمگیر دانسته و گفت: موکب‌های ایران از صبح تا شب مشغول توزیع غذا هستند و تمام هم نمی شود و جالب اینکه هیچکس در اینجا گرسنه و تشنه و بدون جای خواب نمانده است.

وی، علت این اتفاق را شبیه به اعجاز خواند که صاحب این مهمانی یکی دیگر است بنابراین رسیدگی آن هم به صورت دیگری با عنایت خدا و نظر سیدالشهدا(ع) است.

کد خبر 4445663
حبیب احسنی پور

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید