امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 338970 |
تاریخ انتشار : 11 بهمن 1398 - 15:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر صلح خبر/مرکزی رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: علیرغم اینکه تمام متن قرآن حاوی پیام است و هر حرف آن یک نکته ارزشمند به همراه دارد اما هنوز بهره گیری جدی از آن صورت نمی گیرد و استفاده‌ها از آن سطحی است. حجت الاسلام محسن قرائتی در آئین اختتامیه […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

صلح خبر/مرکزی رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: علیرغم اینکه تمام متن قرآن حاوی پیام است و هر حرف آن یک نکته ارزشمند به همراه دارد اما هنوز بهره گیری جدی از آن صورت نمی گیرد و استفاده‌ها از آن سطحی است.

حجت الاسلام محسن قرائتی در آئین اختتامیه هفتمین همایش کشوری قرآن، عترت و سلامت در اراک، با بیان اینکه بسیاری از مشکلات از نداشتن جرات و جسارت ناشی می‌شود، اظهار کرد: جمهوری اسلامی باید پویا بوده و هدفمند حرکت کند تا به دام گرگ‌ها و دشمنان بین المللی نیفتد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به وجود یک میلیون مهندس در کشور اشاره و اضافه کرد: در نظام مهندسی 600 هزار مهندس عضو هستند و تقریبا یک سوم پول مملکت صرف ساخت و ساز می‌‍شود اما در راستای این ساخت و سازها به قرآن توجهی نشده این در حالی است که در رابطه با ساخت و ساز نیز در قرآن آیاتی آمده که قابل تامل است.

وی با بیان اینکه دست ما از اسلام خالی است و به درستی از آموزه های آن بهره نمی بریم به آیه “والتین و الزیتون” اشاره کرد و گفت: در قرآن یک بار نام انجیر و شش بار کلمه زیتون تکرار شده و ژاپنی ها در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که خوردن یک انجیر بهمراه 6 زیتون آثار فراوانی دارد.

قرائتی اضافه کرد: توجه به قرآن و تفسیر قرآن باید در دستور کار همه قرار گیرد . با سالی یکبار مطالعه قرآن نمی‌توان به اهداف مدنظر رسید بلکه نیاز است روزانه و مرتب این مطالعه و تفسیر انجام شود.

وی اضافه کرد: هنوز با جدیت از آموزه های قرآن استفاده نمی کنیم. استفاده‌ها از قرآن سطحی است و به معنای واقعی اسلام نرسیده‌ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در این جلسات باید با مدیریت صحیح از وجود دانشجویان و جوانان بیشتر استفاده کرد تا بهره لازم و کافی را ببرند و این جلسات آثار خود را به خوبی نشان داده و تاثیرگذار باشد تا به نتایج عملی دست پیدا کنیم. این چنین اجلاس ها باید بارور شده و آثار و برکات خوبی را به همراه داشته باشند.

قرائتی با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان افزود: با توجه به اینکه 3 ماه تا فرارسیدن ماه مبارک رمضان فرصت باقی است، در نتیجه نیازمند یک کار ویژه برای تفسیر قرآن هستیم که می‌طلبد در این راستا جلسات قرائت محلی و خودجوش توسط خود افراد برگزار و قرآن احیا شود و در این خصوص ما نیز از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

براساس این گزارش، هفتمین همایش کشوری قرآن، عترت و سلامت به مدت دو روز از ۱۰ بهمن با حضور مسوولان کشوری و استانی در اراک برگزار شد.

برگزاری نشست‌های تخصصی همچون مبانی سلامت در گام دوم انقلاب از منظر قرآن و عترت، اهمیت رشد جمعیت در استقلال کشور، نقش جامعه پزشکی در محرومیت‌زدایی، پژوهش‌های قرآن و عترت در حوزه سلامت، شاخصه‌های بیمارستان اسلامی از جمله برنامه‌های جانبی هفتمین همایش کشوری قرآن، عترت بوده است.

به گزارش صلح خبر، در پایان این همایش از فعالان قرآنی و برگزارکنندگان این همایش سراسری نیز تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید