امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 243327 |
تاریخ انتشار : 09 آبان 1397 - 13:59 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر درگیری مذهبی زمانی به وقوع می‌پیوندد که گروهی از مردم با عقاید یا احساس مذهبی یکسان از سوی گروه در حال توسعه دیگری تهدید شود. حال یک تیم بین‌المللی با استفاده از داده‌های موجود و هوش مصنوعی تلاش دارند رفتار انسان را در این شرایط پیش‌بینی و مدیریت […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

درگیری مذهبی زمانی به وقوع می‌پیوندد که گروهی از مردم با عقاید یا احساس مذهبی یکسان از سوی گروه در حال توسعه دیگری تهدید شود. حال یک تیم بین‌المللی با استفاده از داده‌های موجود و هوش مصنوعی تلاش دارند رفتار انسان را در این شرایط پیش‌بینی و مدیریت کنند.

به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه دیلی میل، تیمی بین‌المللی از کارشناسان با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به ساخت یک دنیای مجازی با “عوامل” متعدد کرده‌اند که با یکدیگر تعامل دارند. این اولین بار است که این شکل از هوش مصنوعی در تحقیقات مورد استفاده قرار می‌گیرد و کارشناسان مدعی هستند از یافته‌های مذکور می‌توان در حمایت از مدیریت‌ دولت‌ها و پیشگیری از تروریسم و درگیری اجتماعی استفاده کرد.

این نرم‌افزار یک مدل روانشناختی واقع‌بینانه از انسان است که تقلید می‌کند چگونه با گروه‌های خاصی هم فکر می‌شویم و یا بین خود و آنها تمییز قائل می‌شویم. این نشان می‌دهد که مردم بالفطره گونه‌هایی مسالمت‌آمیز هستند اما زمانی که سایرین مقابل باورهای اصلی آنان می‌ایستند که هویت آنان را مشخص می‌کند، به سمت خشونت کشیده می‌شوند.

این تحقیقات حاصل همکاری محققانی از دانشگاه آکسفورد، بوستون و دانشگاه آگدر نروژ است. آنها ترکیب مدل‌های رایانه‌ای و روانشناسی شناختی را برای ایجاد یک مدل هوش مصنوعی استفاده کردند که تقلید می‌کند که اشخاص در زمان‌های وقوع ناآرامی مذهبی چطور عمل می‌کنند.

موارد بررسی آنها در بعد خشونت مذهبی، از جمله ماراتن ۲۰۱۳ بوستون و حملات تروریستی ۲۰۰۷ لندن را شامل می‌شد. این تیم روانشناسان با ترکیبی از تئوری‌ها نشان دادند که یک فرد چگونه این اطلاعات را پردازش و درباره آنها تفکر می‌کند. این تحقیقات که در ژورنال علوم مصنوعی و شبیه‌سازی اجتماعی به چاپ رسید، روی دو دوره خاص از بیگانه‌هراسی افراطی تمرکز کرد که به خشونت فیزیکی منجر می‌شود. روش استفاده محققان از هوش مصنوعی پیشتر به این نحو هرگز انجام نشده بود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید