امروز: جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ذو القعدة 1445 | 2024-05-17
کد خبر: 330974 |
تاریخ انتشار : 05 دی 1398 - 16:55 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر صلح خبر/قم استاندار قم با بیان اینکه، مسئولین باید دین خود را به روستاهایشان ادا کنند، تصریح کرد: بسیاری از متخصصان و مسئولین با این وجود که ریشه روستایی دارند اما مایل به بازگشت به روستاها نیستند صورتی که باید این منزلت گذاری ها اصلاح شود. بهرام سرمست […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

صلح خبر/قم استاندار قم با بیان اینکه، مسئولین باید دین خود را به روستاهایشان ادا کنند، تصریح کرد: بسیاری از متخصصان و مسئولین با این وجود که ریشه روستایی دارند اما مایل به بازگشت به روستاها نیستند صورتی که باید این منزلت گذاری ها اصلاح شود.

بهرام سرمست امروز 5 دی ماه در سی و سومین نشست مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور،گفت: سمینارها و نشست ها فرصت بسیار خوبی برای اشتراک گذاری تجربیات و هم اندیشی مسئولین هستند.

استاندار با بیان اینکه استان قم دارای ویژگی های منحصر به فردی است، افزود: قم استان وسیعی نیست اما بسیار عمیق است، چنانچه علی رغم جمعیت پایین روستایی، به لحاظ تشکل های صنفی و بودجه دارای کیفیت بیشتری نسبت به روستاهای سایر استان ها است.

وی ضمن اشاره به حلقه‌های مفقوده توسعه روستایی ادامه داد: فقدان یک استراتژی جامع برای توسعه روستا به لحاظ تاریخی یکی از نقاط ضعف در مسیر توسعه روستایی است که این امر مربوط به دولت مشخصی نبوده ولیکن اقدامات دولت تدبیر و امید در خصوص ارائه تسهیلات و خدمات به روستاها قابل تقدیر است.

سرمست با بیان اینکه در برنامه توسعه روستایی در اقتصادملی، اجماع نظر در کشور وجود ندارد، افزود: باید یک استراتژی وجود داشته باشد که در آن مشخص گردد سهم کشاورزی در مقایسه با سایر صنعت ها چه میزان است.

وی در ادامه گفت: در استان برای هر روستا یک محور اولویت توسعه تعریف شده که هر بخش هویت مشخص خود را داشته باشد.

استاندارد قم با اشاره به شناسایی پهنه های سرمایه گذاری، فرصت ها و اولویت های استان، عنوان کرد: باید موانع سر راه تولید با هم اندیشی با روستائیان شناسایی و رفع گردد.

سرمست ضمن اشاره به اینکه مسئولین باید هموار کننده مسیر توسعه روستاها باشند، عنوان کرد: برای حل مشکلات روستائیان و شناسایی موانع تولید شان، مسئولین باید در روستاها حضور داشته باشند تا روستائیان این همراهی را باور کنند.

استاندارد قم با بیان اینکه، مسئولین باید خود را به روستاهایشان ادا کنند، تصریح کرد: بسیاری از متخصصان و مسئولین با این وجود که ریشه ی روستایی دارند اما مایل به بازگشت به روستاها نیستند در صورتیکه باید این منزلت گذاری ها اصلاح شود.

استاندار قم با بیان اینکه در تصمیم گیری های صورت گرفته در بحث توسعه، توجه به روستاها اولویت دارد، افزود: زیر بنا و پایه اقتصاد مولد استان تحت تاثیر روستا است.

وی در انتها با اشاره اینکه تعدد مراکز روستایی و تصمیم گیری در نظام روستایی، نوعی آفت بر سر راه توسعه روستا است، افزود: باید کمک های لازم به مدیران کل روستایی صورت پذیرد.

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید