امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 351390 |
تاریخ انتشار : 16 فروردین 1399 - 22:21 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر صلح خبر/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رفع موانع تولید سبب رونق و جهش اقتصادی می‌شود که این امر در سالجاری از اولویت‌های مهم مسولان این استان است. احمدعلی موهبتی در نخستین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در سال جدید اظهار داشت: رفع […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

صلح خبر/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رفع موانع تولید سبب رونق و جهش اقتصادی می‌شود که این امر در سالجاری از اولویت‌های مهم مسولان این استان است.

احمدعلی موهبتی در نخستین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در سال جدید اظهار داشت: رفع موانع تولید علاوه بر تاثیرگذاری در حوزه رونق اقتصادی این استان سبب امید و انگیزه در دل مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان سال گذشته رشد اقتصادی خوبی را تجربه کرده که امسال نیز این روند با توجه به میزان نزول بارندگی مثبت خواهد بود.   

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال باید به حوزه تولید بیش از پیش توجه کنیم و این امر نیازمند همکاری همگان است.

وی کیفیت، قیمت مناسب و به دنبال آن رقابت را لازمه یک کار تولیدی مناسب دانست و افزود: باید تلاش شود تا هزینه تولید کاهش و به تبع آن قیمت کالا برای مصرف کننده مناسب باشد هر چند کیفیت خوب نیز باید توسط تولید کننده مدنظر قرار گیرد.   

موهبتی به نقش راه در توسعه سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: آنچه در این استان مهم محسوب می‌شود و در تمام اسناد به آن اشاره شده توجه به تجارت و ترانزیت بوده که این امر نیازمند راه مناسب است.

وی تصریح کرد: سال گذشته بودجه مناسبی به ۲ بخش آب و راه سیستان و بلوچستان تعلق گرفت که امسال نیز این امر ادامه خواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: نسبت بهبود یافتگان این ویروس در استان ۸۰ درصد است که این رقم در کشور ۳۵ درصد و در جهان ۲۳ درصد عنوان شده است.

وی از تلاش‌های کادر درمانی این استان قدردانی کرد و افزود: ویروس کرونا تنها با همکاری مردم و مسوولان از بین خواهد رفت.      

رییس سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: جهش تولید در این استان نیازمند ایجاد تحریک در بازار داخلی و خارجی است.

مهرداد عرب اول ادامه داد: در حوزه داخلی توجه به مدیریت واردات و مبارزه با قاچاق و در حوزه خارجی توجه به ارزش افزوده و مواردی از این دست باید مدنظر باشد.

وی گفت: تعداد پروژه های اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در سال جدید به ۴۴ طرح افزایش یافته که در سال گذشته فقط ۲۷ پروژه داشتیم و این نشان از توجه سازمان برنامه بودجه کشور و پیگیری مصوبات سفر دکتر نوبخت و دکتر جهانگیری به استان است.

وی اظهارداشت:سیستان و بلوچستان از سال ۹۵ در حوزه اقتصادی مقاومتی ورود و ۱۳ محور توسعه‌ای و سند را تعریف کرد که این اسناد در سال ۹۵ و ۹۶ تبدیل به پروژه شد.

 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۱۶ محرک اقتصادی سال ۹۷ مشخص که بخشی از پروژه‌های مصوب در قالب این ۱۶ محور قرار گرفت.

وی اظهارداشت: سال ۹۸ این امر تخصصی‌تر شد و سامانه‌ای به نام« نیپا» شکل گرفت که در این سامانه ۲۸ پروژه منتخب مشخص شد.

عرب اول گفت: تا امروز بیش‌از ۳۷نشست در حوزه اقتصاد مقاومتی با ۱۱۴ مصوبه که غالبا در بخش آب و کشاورزی بوده در سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید