امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 356608 |
تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1399 - 17:31 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر اداره کل محیط زیست استان تهران از شناسایی یک مرکز غیر مجاز نگهداری و پرورش قرقاول در  شهرستان شهریار و  خروج دامهای غیرمجاز از مراتع پناهگاه حیات وحش کاوه ده در  شهرستان فیروزکوه خبر داد. به گزارش صلح خبر، شیدا اکار – رییس اداره محیط زیست شهرستان شهریار – […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

اداره کل محیط زیست استان تهران از شناسایی یک مرکز غیر مجاز نگهداری و پرورش قرقاول در  شهرستان شهریار و  خروج دامهای غیرمجاز از مراتع پناهگاه حیات وحش کاوه ده در  شهرستان فیروزکوه خبر داد.

به گزارش صلح خبر، شیدا اکار – رییس اداره محیط زیست شهرستان شهریار – گفت: در  مرکز غیر مجاز نگهداری و پرورش قرقاول که در یکی از باغ های اطراف شهریار واقع شده است، بیش از ٢٠٠ قطعه قرقاول وجود داشته است و نگهداری، پرورش و تکثیر این پرندگان با استفاده از دستگاه جوجه کشی، بدون اخذ مجوز از محیط زیست صورت می گرفت.

وی با بیان اینکه مطابق ضوابط و مقررات موجود باید قبل از هر گونه اقدامی در این خصوص تاییدیه محیط زیست اخذ شود، اظهارکرد: با همکاری کلانتری فردوسیه و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان تهران و شهرستان شهریار پس از صورتجلسه، پرندگان این مرکز ضبط و جهت نگهداری به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان شهریار با اشاره به اینکه این مرکز نگهداری بدون رعایت ضوابط محیط زیستی فعالیت می کرده است، گفت: با متصدی این واحد برابر ضوابط قانونی برخورد می شود.

خروج دامهای غیر مجاز از مراتع تنها پناهگاه حیات وحش استان تهران 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه ازخروج دامهای غیرمجاز از مراتع پناهگاه حیات وحش کاوه ده در این شهرستان خبر داد .

فرشاد فیروزنیا با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و دستورالعمل های سازمانی مبنی بر تأخیر در کوچ بهاره عشایر، طی روزهای گذشته دام های غیر مجازی که وارد منطقه پناهگاه حیات وحش کاوه ده شده بودند، با همکاری یگان حفاظت این اداره و ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، از منطقه خارج و به بیرون هدایت شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه شروع فصل کوچ بهاره عشایر از اواسط خرداد ماه است، اظهار کرد: متاسفانه برخی دامداران بدون توجه به تاریخ درج شده در پروانه های صادره و فصل تعلیف وارد مناطق این شهرستان می شوند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فیروزنیا با اشاره به اینکه این موضوع می تواند علاوه بر تخریب مراتع باعث ایجاد آلودگی و شیوع و انتقال بیماری های مشترک حیات وحش و دام های محلی شود، اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده سازمانی به منظور جلوگیری و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، این اداره با دامداران فاقد پروانه چرا و بهره برداران متخلف برابر قانون برخورد می کند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید