امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 332028 |
تاریخ انتشار : 10 دی 1398 - 19:31 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر صلح خبر/مرکزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: ارزش پول ملی ایران در دو سال گذشته به یک سوم کاهش یافت ولی صادرات کشور به ۲۰ درصد رشد هم نرسید. منوچهر توسطی، امروز سه شنبه در مراسم روز ملی صادرات در استان مرکزی اظهار کرد: […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

صلح خبر/مرکزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: ارزش پول ملی ایران در دو سال گذشته به یک سوم کاهش یافت ولی صادرات کشور به ۲۰ درصد رشد هم نرسید.

منوچهر توسطی، امروز سه شنبه در مراسم روز ملی صادرات در استان مرکزی اظهار کرد: در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، تمامی فعالان اقتصادی قابل تقدیر و تجلیل هستند چراکه شرایط تولید سخت است اما فعالان اقتصادی در صحنه های مختلف، تولید و صادرات انجام می‌دهند.

وی افزود:  مسئولان دولتی استان مرکزی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان تلاش می‌کنند اما بسیاری از مشکلات ریشه ملی دارند و اصلاح قوانین و بخشنامه‌های سراسری نیاز است، چراکه هنوز هم در سال رونق تولید به این رونق آنگونه که شایسته است دست پیدا نکرده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: مبانی و تامین زیرساخت‌های صادرات نیازمند نگاه جدید و نو و برنامه‌ریزی های مناسب است.

توسطی گفت: رسالت و هدف اصلی تولیدکنندگان و صادرکنندگان ارزآوری است که زمینه این مهم باید توسط بخش دولتی ایجاد شود، صادرات نقطه اوج هر کشوری است.

وی اضافه کرد: ایران یک درصد مجموع جمعیت جهان را به خود اختصاص داده اما میزان صادرات به نسبت جمعیت اندک است و این مهم نیازمند عزمی راسخ و تلاش جدی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: ارزش پول ملی ایران در دو سال گذشته به یک سوم کاهش یافت ولی صادرات کشور به ۲۰ درصد رشد هم نرسید، این در حالی است که کشورهای مختلف جهان برای افزایش صادرات ارزش پول ملی خود را پایین می‌آورند و از این فرصت نهایت استفاده را می‌برند که مشکلات این مسیر نیز باید شناسایی شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید