امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 443313 |
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1400 - 12:25 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز(سه شنبه) شورای شهر تهران در ابتدا بررسی “طرح الزام شهرداری به ارایه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی در شهر تهران و پارکینک‌های زیر سطحی با رویکرد مشارکتی “را دستور کار قرار دادند. به گزارش صلح خبر، در ابتدای سیصدو دومین جلسه […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز(سه شنبه) شورای شهر تهران در ابتدا بررسی “طرح الزام شهرداری به ارایه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی در شهر تهران و پارکینک‌های زیر سطحی با رویکرد مشارکتی “را دستور کار قرار دادند.

به گزارش صلح خبر، در ابتدای سیصدو دومین جلسه علنی شورای شهر تهران اعضای این شورا بررسی طرح الزام شهرداری به ارایه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی در شهر تهران و پارکینک‌های زیر سطحی با رویکرد مشارکتی در دستور کار داشتند که در همین راستا محسن هاشمی، ریاست شورای شهر تهران گفت: جلسه گذشته خانم خداکرمی پیشنهاد دادند که توسعه و ساخت پارکینگ در مناطق مرکزی ۱۱، ۱۲ و ۶ توسط شهرداری ممنوع شود و امروز رای‌گیری آن را انجام می‌دهیم.

در ادامه این جلسه عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: بحث پارکینگ محله‌ای که عمده محور گفتگوهای معاونت معماری و شهرسازی و حمل و نقل ظرف یک سال گذشته بوده و به یک الگویی مشخص اشاره دارد. ما نمی‌توانیم با ایجاد یک محدودیت امکان ارتقاء کیفیت مناطق مرکزی تهران را منتفی کنیم، زیرا به نفع مردم و کار کارشناسی شده هم نیست، همچنین هزینه‌های زیاد باعث شده که ساخت و ساز غیر اقتصادی شود و ما برای جبران می‌گوییم طبقه اضافه کنیم در حالی که اگر مشاعات را خارج کنیم حتما ساخت و ساز رونق پیدا می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله ما زمین است، لذا این کار به صلاح شهر نیست و بهتر است به یک کار کارشناسی و مطالعات دقیق واگذار شود، الگوی پارکینگ محله ای در محلات شهر تهران شاید الگوی اجتناب ناپذیری باشد.

خداکرمی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در ارتباط با طرح الزام شهرداری به ارایه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی در شهر تهران و پارکینک‌های زیر سطحی با رویکرد مشارکتی گفت: اتفاقا این پیشنهاد کاملا کارشناسی است، در طرح‌های توسعه‌ای باید بدانیم برای محیط زیست چه عواقبی دارند. مگر می شود ما پارکینگ بسازیم، اما ندانیم خودروی  بیشتر آلودگی بیشتری ایجاد می‌کند؟ ما توجه نداریم چه بر سر محیط زیست و منظر شهری می‌آید من خواهش می‌کنم همکاران از این پیشنهاد استقبال کنند تا تغییر نگرش را شاهد باشیم.

علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران نیز گفت: کمیسیون مخالف این موضوع است، نبود پارکینگ هم می‌تواند باعث آلودگی شود، ما نمی‌توانیم منطقه‌ای را جزء استثناء قرار دهیم.

به گزارش صلح خبر، در نهایت پس از بحث و بررسی اعضای شورای شهر تهران تنها با ۴ رای موافق، با پیشنهاد خداکرمی موافقت نکردند.

در ادامه جلسه بررسی تغییرات دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان در دستور کار اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت که در همین راستا زهرا نژاد بهرام ضمن قرائت گزارش این دستور گفت: مصوبه‌ای در خصوص ارائه خدمات به سالمندان به تصویب رساندیم. اما هیات تطبیق در اعتراض خود اشاره کرد که موضوع اشتغال از وظایف شهرداری نمی‌باشد. کمیسیون شهرسازی با توجه به صحت این مهم ضمن تغییر در بند 2 ماده 3 این مصوبه که به مشارکت مدنی و اشتغال سالمندان اشاره کرده بود، آن را به ارتقای اجتماع پذیری سالمندان تصحیح کرد چرا که موضوع اشتغال سالمندان به شهرداری مربوط نمی‌شود.

ناهید خداکرمی در ادامه جلسه پیشنهاد داد تا به جای اجتماع پذیر از واژه تقویت حضور اجتماعی استفاده شود. 

سید حسن رسولی نیز در مخالفت با تصحیح این عبارت گفت: اجتماع پذیری برای افرادی استفاده می‌شود که دچار بزه اجتماعی شده‌اند و به ویژه در جوامع محلی با حضور این افراد در عرصه فعالیت‌های اجتماعی با رویکرد منفی و حذفی برخورد می‌کند و اگر بناست از مسئولیت ایجاد اشتغال عبور کنیم این عبارت به ” کمک به ایجاد بستر مناسب ایفای نقش اجتماعی آنان” تغییر کند. 

به گزارش صلح خبر، اعضای شورای شهر تهران در نهایت پس از بحث و بررسی به جایگزینی عبارت “کمک به ایفای نقش اجتماعی سالمندان”‌ به جای ایجاد اشتغال رای مثبت دادند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید