امروز: چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 15 ذو القعدة 1445 | 2024-05-22
کد خبر: 233148 |
تاریخ انتشار : 22 خرداد 1397 - 4:16 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار صلح خبر افزود: فاصله گرفتن از اخلاق و کمرنگ شدن ارزشهای معنوی، انسان را در مسیری قرار می دهد که گاه پست ترین جایگاه فرهنگی را پیدا کرده و دست به کارهایی می زند که مقام انسانی را به چالش می کشد. این […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار صلح خبر افزود: فاصله گرفتن از اخلاق و کمرنگ شدن ارزشهای معنوی، انسان را در مسیری قرار می دهد که گاه پست ترین جایگاه فرهنگی را پیدا کرده و دست به کارهایی می زند که مقام انسانی را به چالش می کشد.

این آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری گفت: بعد از ازدواج با حیوانات و اشیا این بار شاهد ازدواج با خود یا «سلوگامی» هستیم که انسانهای مسخ شده با خود ازدواج می کنند، مهمانی می گیرند و حتی به ماه عسل می روند. از نگاه رفتاری این حرکت علاوه بر آنکه نشان‌دهنده اوج انحراف اخلاقی است، نمایانگر انزوا، خودگرایی و گوشه گیری انسان از جامعه است.

وی گفت: این رفتار در میان زنان بیشتر از مردان بوده و ناکامی های عاطفی یکی از اصلی ترین دلایل این بیماری روحی و رفتاری است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در حال حاضر در امریکا و اروپا این حرکت بین افراد از سن ۲۰ تا ۶۰ سال اتفاق می افتد که اکثریت آنها بین ۲۵ تا ۴۰ ساله هستند.

ابهری با اشاره به اینکه این رفتار در بین افراد مرفه، جو زده و مسخ شده در فرهنگ غربی اتفاق می افتد، گفت: پر رنگ کردن ارزشهای اخلاقی و آموزه های معنوی و ایجاد امکانات ازدواج برای جوانان اصلی ترین روش مقابله با این حرکت غیراخلاقی و غیر انسانی است بنابراین خانواده ها باید هوشیار و آگاه باشند.

کد خبر 4318153
مهناز قربانی مقانکی

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید