امروز: جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ذو القعدة 1445 | 2024-05-17
کد خبر: 291308 |
تاریخ انتشار : 12 تیر 1398 - 16:39 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر “لبخندهای کیم جونگ اون، ولادمیر پوتین، محمد بن سلمان و دونالد ترامپ در مقابل دوربین همچون فروشندگانی است که می‌خواهند شما را متقاعد کنند که به آنان اعتماد کنید اما متحدان اروپایی ترامپ حضور او در میان این رهبران را مشکلی می‌بینند که پیوسته بزرگ‌تر می‌شود. چطور ممکن […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

“لبخندهای کیم جونگ اون، ولادمیر پوتین، محمد بن سلمان و دونالد ترامپ در مقابل دوربین همچون فروشندگانی است که می‌خواهند شما را متقاعد کنند که به آنان اعتماد کنید اما متحدان اروپایی ترامپ حضور او در میان این رهبران را مشکلی می‌بینند که پیوسته بزرگ‌تر می‌شود. چطور ممکن است بتوان به رییس جمهور آمریکا اعتماد کرد وقتی او در جمع چنین شخصیت‌هایی تا این حد احساس راحتی می‌کند؟”

به گزارش صلح خبر، سایت خبری-تحلیلی آمریکایی “دیلی بیست” در مطلبی به بی‌اعتمادی روزافزون اروپایی‌ها به آمریکای تحت حاکمیت دونالد ترامپ پرداخته و دلیل بی‌اعتمادی آنان را رویکرد دوگانه آمریکا درخصوص کشورهایی مانند روسیه و چین دانسته است.

به نوشته این سایت آمریکایی، این بی‌اعتمادی به طور واضحی در کنفرانس صندوق مارشال آلمان که اوایل هفته جاری در بروکسل برگزار شد، خود را نشان داد. مقامات حاضر در این کنفرانس با انتقاد از ریاست جمهوری ترامپ به تلاش برای یافتن راه‌های ممکن برای جان سالم به در بردن از ریاست جمهوری او پرداختند.

مقامات آمریکا توجیه رفتار ترامپ با رهبرانی همچون ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را برای مقامات متحدان اروپایی تقریباً غیرممکن می‌دانند.

کی بیلی، سفیر آمریکا در ناتو در این باره می‌گوید، هنوز فرصتی برای مذاکره با پکن به منظور ایجاد روابطی سالم‌تر وجود دارد اما درخصوص مسکو این‌طور نیست. وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم زمینه‌ای برای بهبود روابط با روسیه وجود داشته باشد.

اظهارات این مقام آمریکایی اما با آنچه در حاشیه نشست گروه ۲۰ و در دیدار پوتین و ترامپ دیده شد، متفاوت است.

یک دیپلمات ارشد در خصوص این دیدار گفت: آنچه در واشنگتن می‌بینیم با آنچه که در نشست ۲۰ می‌شنویم با هم سازگار نیست.

“دیلی بیست” در این گزارش اظهار کرده، اروپایی‌هایی که در زمینه دفاعی تهدید روسیه را بیشتر احساس می‌کنند، معتقدند که مقامات آمریکایی به جای انتقاد از رفتار دوستانه ترامپ با پوتین بهتر است گامی عملی صورت دهند زیرا شکیبایی اروپا به تدریج در حال فرسایش است.

به نوشته این سایت، مقامات اروپایی از کنکاش در توییت‌های نیمه شب ترامپ درباره مساله سوریه، سیاست‌های تجاری با چین و سیاست در خصوص ایران که سفرا و نمایندگان آمریکا سعی در توجیه آن‌ها دارند، خسته‌ شده‌اند.

ترامپ سیاست “پلیس بد و پلیس خوب” را به “یک پلیس دیوانه” تبدیل کرده و از سویی دندان نشان داده و پرخاش می‌کند و از طرف دیگر به چاپلوسی روی می‌آورد؛ رفتاری که موجب شده حتی اطرافیان او هم ندانند باید چه چیزی را باور کنند. آیا قصد دارد نیروها را از سوریه خارج کند؟ نیمی از تجارت چین را تحریم کند؟ ایران را مورد حمله قرار دهد؟!

ماریچه اسخاکه، یکی از نمایندگان هلند در پارلمان اروپا می‌گوید: مشاوران ارشد کاخ سفید یک چیز می‌گویند و رییس جمهور چیز دیگری می‌گوید. این تضادها دیگر امری عادی شده است. حرف‌های محکم زیادی بیان می‌شود اما تضادهای زیادی هم در میان است. اعتبار آمریکا در اروپا به سرعت کاهش می‌یابد و من نگران این مساله هستم.

یک مقام ارشد اروپایی دیگر با اشاره به جمله تمسخرآمیز ترامپ در نشست با پوتین که به او گفت “در انتخابات مداخله نکن”، این رفتار را توهینی به نزدیک‌ترین متحدان آمریکا دانست که از سوی مسکو مورد حملات سایبری قرار می‌گیرند.

لائورا روزنبرگز، یکی از مقامات سابق دولت باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا و مدیر برنامه اتحاد برای حفاظت از دموکراسی در صندوق مارشال آلمان اظهار کرد: رییس جمهور با بی‌اعتنایی به مداخله روسیه در دموکراسی آمریکا، تلاش‌ها برای جلوگیری از حملات روسیه را تضعیف می‌کند.

“دیلی بیست” دلیل دیگر بی‌اعتمادی اروپایی‌ها به ترامپ را عدم تلاش او برای ایجاد اتحاد با متحدان به منظور اعمال فشار بر دشمنان عنوان کرده است.

یک دیپلمات ارشد اروپایی در این باره گفته است: چیزی که متوجه نمی‌شویم این است که چرا ترامپ برای ایجاد یک ائتلاف جهانی علیه چین تلاشی نمی‌کند. ما نیز مشکلات مشابهی با شرکت هواوی داریم اما وقتی برای همکاری در این راستا قدم برمی‌داریم، (از سوی آمریکا) پس زده می‌شویم.

اسخاکه، نماینده هلند در پارلمان اروپا می‌گوید: اروپا به تازگی متوجه شده که آمریکایی‌ها فناوری خود را به هواوی می‌فروشند و این مساله باور کردن نگرانی واشنگتن درباره این شرکت را برای اروپایی‌ها دشوار می‌کند.

وی افزود، وقتی این مساله را در کنار تهدید ترامپ برای تحریم شرکت‌های اروپایی‌ای که با هواوی تجارت می‌کنند قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که دشمن دشمن من، دوست من است و در نتیجه اروپا یا دست‌کم شرکت‌های اروپایی به چین نزدیک‌تر می‌شوند.

نماینده ترامپ در اتحادیه اروپا اما می‌گوید: به همان اندازه که شما از تناقضات صحبت می‌کنید، من درباره ترامپ تعریف و تمجید شنیده‌ام. ما (آمریکا و اتحادیه اروپا) همچون زوجی سالمند هستیم که هیچ‌گاه از هم جدا نمی‌شویم اما اختلافاتی هم میانمان وجود دارد که باید مورد مذاکره قرار گیرند و در خصوصشان به توافقی دست یابیم. اختلافات ما اتحاد غیرقابل شکستمان را تغییر نمی‌دهد.

کونستانزه اشتیلزنمولر، پژوهشگر موسسته بروکینگز ضمن هشدار درباره اینکه حمله ترامپ به متحدان و رسانه‌ها و استقبال او از رهبران مستبد می‌تواند روابط بین‌المللی را متشنج کند، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم یک سال دیگر یا کمی بیشتر نیز این رویه را تحمل کنیم اما اگر ترامپ دوباره برای ریاست جمهوری انتخاب شود، اروپا دیگر آمریکا را سنگر مستحکمی برای دموکراسی، آزادی و حقوق بشر نخواهد دید. اروپایی‌ها دیگر سعی نمی‌کنند در این زمینه‌ها با آمریکا رقابت یا به آن اعتماد کنند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید