امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 286992 |
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1398 - 13:01 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر مسئولان اروپایی گروه‌های روس را مسئول کمپین‌های اطلاعات غلط برای کاهش مشارکت در انتخابات ماه گذشته پارلمان اروپا و تاثیر بر افکار عمومی دانسته‌اند. به گزارش صلح خبر، در گزارشی رسمی که در این باره منتشر شده، بر عدم کاهش مداخله روسیه و آسیب‌پذیری فیسبوک و دیگر چارچوب‌های […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

مسئولان اروپایی گروه‌های روس را مسئول کمپین‌های اطلاعات غلط برای کاهش مشارکت در انتخابات ماه گذشته پارلمان اروپا و تاثیر بر افکار عمومی دانسته‌اند.

به گزارش صلح خبر، در گزارشی رسمی که در این باره منتشر شده، بر عدم کاهش مداخله روسیه و آسیب‌پذیری فیسبوک و دیگر چارچوب‌های فناوری در برابر مداخله تاکید شده است.

این بررسی مقدماتی که از سوی کمیسیون اروپا و شاخه امنیتی و سیاست خارجی اتحادیه اروپا صورت گرفته، پی برده است که گروه‌های مرتبط با روسیه و دیگر عاملان غیردولتی برای تضعیف اعتبار اتحادیه اروپا از طریق فیسبوک، توییتر و یوتیوب اقدام کرده‌اند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مقامات اظهار کرده‌اند که برای وادار کردند چارچوب‌های اینترنتی به افزایش اقداماتشان به منظور توقف گسترش اطلاعات غلطی که به طور عمدی منتشر می‌شوند، ممکن است وضع مقررات تازه‌ای لازم باشد.

در این گزارش آمده است: مدارک به دست آمده نشانگر یک فعالیت ادامه دار و پیوسته برای انتشار اطلاعات غلط توسط منابع روس با هدف سرکوب مشارکت در انتخابات و نفوذ بر ترجیحات رای‌دهندگان است.

این گزارش نخستین تایید رسمی کمیسیون اروپا درباره نقش روس‌ها و دیگر گروه‌ها در انتشار اطلاعات غلط در انتخابات ماه مه است که بسیاری از بازرسان، دانشگاهیان و گروه‌های فعال در این زمینه درباره آن هشدار داده بودند.

این گزارش همچنین هشداری برای مقامات آمریکایی در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ است.

بن نیمو، یکی از اعضای ارشد “آزمایشگاه تحقیقاتی قضایی دیجیتال شورای آتلانتیک” که فعالیت‌های مرتبط با انتشار اطلاعات غلط در اروپا را پیگیری کرده است، می‌گوید: جن از بطری بیرون آمده است! چیزی که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، افزایش شمار عاملان دولتی و غیردولتی چنین اقداماتی است که با روش‌های اینترنتی مشابهی برای مداخله در روندهای دموکراتیک اقدام می‌کنند.

مقامات اروپایی به طور مستقیم به ارتباط کرملین با کمپین‌های اطلاعات غلط اشاره نکرده‌اند و جزییاتی از گروه‌های دست‌اندرکار این اقدام ارائه نکرده‌اند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید