امروز: یکشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 26 ذو القعدة 1445 | 2024-06-02
کد خبر: 360127 |
تاریخ انتشار : 03 خرداد 1399 - 5:25 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر صلح خبر/بوشهر کارفرمایان و خویش‌فرمایانی که پیامک دریافت کرده اند، می‌توانند برای دریافت تسهیلات خود به سامانه “کارا” مراجعه و فرایند ثبت‌نام را آغاز کنند. حمیدرضا پناه با اعلام این خبر گفت: بنگاه‌هایی که در زمان شیوع بیماری کرونا کسب و کار خود را فعال نگه داشته و نیروی […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

صلح خبر/بوشهر کارفرمایان و خویش‌فرمایانی که پیامک دریافت کرده اند، می‌توانند برای دریافت تسهیلات خود به سامانه “کارا” مراجعه و فرایند ثبت‌نام را آغاز کنند.

حمیدرضا پناه با اعلام این خبر گفت: بنگاه‌هایی که در زمان شیوع بیماری کرونا کسب و کار خود را فعال نگه داشته و نیروی کارشان را حفظ کنند، از سوی دولت حمایت می شوند.

وی ادامه داد: کلیه صاحبان واحدهای کسب و کار خصوصی و تعاونی مشمول طرح (کارفرمایی و خویش فرمایی) که در رسته های 13 گانه مصوب کارگروه اقتصادی مقابله شیوع کرونا فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند، و اقدام به حفظ اشتغال موجود داشته اند، مشمول این تسهیلات هستند.

این مسئول اظهار کرد: صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا که پیامک دریافت کرده انددر سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir ثبت نام کنند. پناه اضافه کرد: پرداخت تسهیلات منوط به ارائه لیست بیمه و پرداخت آن تا پایان فروردین ماه 99 به سازمان تامین اجتماعی می باشد و در صورتی که نیروی شاغل بنگاه از مقرری بیمه بیکاری در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد 99 استفاده نماید مشمول بهره مندی از این تسهیلات نخواهد شد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: میزان پرداخت تسهیلات برای واحدهایی که به اجبار تعطیل شده اند مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام و برای واحدهای کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده اند به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین برای بنگاه‌های با نیروی شاغل کمتر از ۵۰ نفر، ۷۰ درصد از تسهیلات برای پرداخت دستمزد خواهد بود و ۳۰ درصد به‌ عنوان سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر، حمیدرضا پناه عنوان کرد: برای بنگاه‌های بزرگ‌تر نیز ۵۰ درصد برای دستمزد و ۵۰ درصد به‌عنوان سرمایه در گردش منظور شده است.

وی توضیح داد: کسب و کارهای آسیب دیده شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ ها، بوفه ‌ها، طباخی‌ ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌ خانه‌ ها، اغذیه فروشی‌ ها و موارد مشابه، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ‌ها، هتل آپارتمان ‌ها، مجتمع‌ های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌ پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین راهی، موزه ها و زائرسراها، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ ای، ریلی و دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، واحد تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌ های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌ های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه های درمانی، تشخیصی، آزمانیشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند و آموزشگاه های رانندگی، آرایشگاه ها، سالن های زیبایی و گرمابه می شود.

انتهای پیام 

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید