امروز: جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ذو القعدة 1445 | 2024-05-17
کد خبر: 341864 |
تاریخ انتشار : 25 بهمن 1398 - 9:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر هیئت آمریکا در سازمان ملل بار دیگر گفت که واشنگتن اطمینان دارد ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی بوده و خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد. به گزارش صلح خبر، پایگاه اینترنتی هیئت آمریکا در سازمان ملل در گزارشی مدعی شد: ایران مسئول حمله ۱۴ […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

هیئت آمریکا در سازمان ملل بار دیگر گفت که واشنگتن اطمینان دارد ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی بوده و خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد.

به گزارش صلح خبر، پایگاه اینترنتی هیئت آمریکا در سازمان ملل در گزارشی مدعی شد: ایران مسئول حمله ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی بوده است. این حمله نه تنها حمله‌ای علیه یک کشور مستقل، بلکه علیه اقتصاد جهانی بود. شواهد علیه ایران است؛ برخلاف ادعاهای اثبات نشده که مسئولیت این حمله را متوجه حوثی‌های یمن می‌داند.

در این گزارش همچنین ادعا شده است: گزارشی از جانب هیئت کارشناسان در شورای امنیت سازمان ملل این واقعیت را تایید می‌کند که حوثی‌ها نمی‌توانستند چنین حمله‌ای را انجام بدهند و این تاکیدی بر نتیجه‌گیری آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس می‌باشد که مسئولیت حمله بر عهده ایران است.

همچنین در گزارش هیئت آمریکایی درباره تحریم‌ تسلیحاتی ایران آمده است: با نتیجه‌گیری هیئت کارشناسان، شورای امنیت اکنون کمتراز ۳۶ هفته تا انقضای تحریم تسلیحاتی در ماه اکتبر و تمدید آن برای ممانعت از فروش برخی سامانه‌های تسلیحاتی به ایران فرصت دارد. از شهادت دادن کارگران میدان‌های نفتی سعودی و خانواده‌هایشان معلوم است که قصد ایران از به کارگیری موشک‌های کوتاه‌بردش چیست.

هیئت آمریکا تاکید کرد: آمریکا سرسختانه با دیگر عضوهای سازمان ملل همکاری خواهد کرد تا ایران را در موقعیتی قرار دهد که در آن روابطی صلح خبر‌آمیز و کارآمد با همسایگانش داشته باشد.

ادعای حمله به آرامکو از جانب ایران در حالی مطرح می‌شود که تا کنون مدرک مستدلی از جانب نهادهای مستقل در این باره ارائه نشده و انصارالله یمن هم رسما مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. مقامات کشورمان هرگونه نقش داشتن ایران در این حمله را تکذیب می‌کنند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید