امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 77568 |
تاریخ انتشار : 23 فروردین 1395 - 10:26 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

ادامه جنایت سعودی ها در یمن باعث نگرانی می باشد پایگاه صلح خبر ایران ؛ گروه بین الملل > به گزارش صلح خبر بین الملل پایگاه صلح خبر ایران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، همزمان با نزدیک شدن به برقراری آتش بس در یمن شاهد تشدید حملات جنگنده های سعودی و مزدوران این کشور به […]

ادامه جنایت سعودی ها در یمن باعث نگرانی می باشد

پایگاه صلح خبر ایران ؛ گروه بین الملل > به گزارش صلح خبر بین الملل پایگاه صلح خبر ایران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، همزمان با نزدیک شدن به برقراری آتش بس در یمن شاهد تشدید حملات جنگنده های سعودی و مزدوران این کشور به مناطق مختلف یمن هستیم. قرار است این آتش بس با نظارت سازمان ملل در یمن آغاز شود. تشدید حملات سعودی در یمن پس از آن آغاز شد که سازمان ملل از برگزاری دور جدیدی از مذاکرات میان گروه های یمنی در کویت در هجدهم ماه جاری خبر داد. برگزاری این مذاکرات به پایبندی همه طرف ها به آتش بس و توقف درگیری ها مشروط شده است. شکی در این نیست که سعودی ها و مزدوران این رژیم تا این لحظه در مراحل سابق آتش بس به آن پایبند نبوده اند.
جنگنده های سعودی به حملات شدید به مناطق مختلف یمن ادامه می دهند و مزدوران سعودی نیز در استان های مارب، الجوف، البیضا و تعز با ارتش و کمیته های مردمی یمن درگیر شده اند. ناظران سیاسی بر این باورند تشدید حملات سعودی ها به یمن بیانگر آن است که ریاض در پی توقف حملات خود در یمن نیست. از سوی دیگر جنبش انصارالله یمن و حزب کنگره خلق این کشور آمادگی خود را برای شرکت در مذاکرات کویت با هدف توقف تجاوز و شکستن محاصره یمن اعلام کردند. نیروهای سیاسی یمن بر این باورند سازمان ملل تمایلی به ملاحظات این دو جریان سیاسی در یمن به طرح حل و فصل سیاسی بحران این کشور ندارد. این نیروها تاکید می کنند پیش نویس طرح سازمان ملل برای حل بحران یمن دارای ابهامات مختلفی است. از سوی دیگر جنگ جاری در یمن مشکلات زیادی برای مردم این کشور ایجاد کرده است. یمنی ها به مواضع سعودی ها درباره آتش بس در یمن اطمینان ندارند و تاکید می کنند سعودی ها با این آتش بس می خواهند فرصتی به سیاست های نظامی خود در یمن بدهند و خود را آماده تجاوز گسترده تری به این کشور کنند.
ادامه جنایت سعودی ها در یمن
یک فعال سیاسی یمنی دراین باره گفت: حملات هوایی سعودی ها و زمینی مزدوران این رژیم در یمن بیانگر آن است که سعودی ها تمایلی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران یمن ندارند. ما امیدواریم گفتگوها به نتایج خوبی برسد. ما از رژیم آل سعود می خواهیم به حملات خود علیه فرصت های صلح خبر پایان دهد.
یک فعال سیاسی دیگر  گفت: ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور در همه جبهه ها در بالاترین سطح آمادگی خود قرار دارند.
یک فعال سیاسی دیگر گفت: باید سعودی ها به تجاوز وحشیانه خود به یمن پایان دهند. سعودی ها با کمک متحدان آمریکایی و اسرائیلی خود این جنگ را بر ملت یمن تحمیل کرده اند.
خبرنگار این شبکه افزود: شهروندان یمنی بر این باورند سعودی ها طبق معمول بر نیروهای سیاسی وابسته به خود اعمال فشار خواهند کرد تا مذاکرات آینده در کویت به شکست منجر شود. مذاکرات کویت سومین مذاکره از زمان تجاوز سعودی ها به یمن در یک سال گذشته خواهد بود.
منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید