امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 234335 |
تاریخ انتشار : 06 تیر 1397 - 22:29 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر به گزارش خبرنگار صلح خبر، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به قانون مصوب سال 1369  در رابطه با مصادیق فساد، گفت:هفت مصداق برای فساد اقتصادی از جمله قاچاق ارز، احتکار و موارد اینچنینی مشخص شده است. وی به مجازات تعیین شده در قانون […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

به گزارش خبرنگار صلح خبر، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به قانون مصوب سال 1369  در رابطه با مصادیق فساد، گفت:هفت مصداق برای فساد اقتصادی از جمله قاچاق ارز، احتکار و موارد اینچنینی مشخص شده است.

وی به مجازات تعیین شده در قانون اشاره کرد و افزود: براساس ماده دو این قانون  دو مجازات اعدام و بیست سال حبس و مصادره اموال مجرم در نظر گرفته شده است و اعدا زمانی است که فرد اضرار به نظام برساند.

جعفری دولت آبادی با تأکید بر اینکه این قانون فقط درخصوص اشخاص حقیقی نیست،گفت:  در خصوص افراد دولتی و تعاونی های دولتی و به خصوص شرکت های خودروسازی هم صدق می کند و نکته جالب تر اینکه تصریح دارد که کلیه عوامل از جمله مباشر، معاون و شریک شاملش می شوند.

دادستان تهران گفت: نکته مهم این است که مجازاتهای مقرر در این قانون شامل تقلیل و تخفیف نیست و اگر محکوم به حکمش اعتراض کند دادگاه بالاتر نمی تواند حکم را تقلیل دهد.

وی ادامه داد: از همین جا به همه کسانی که در امر تجاری فعالیت می کنند هشدار می دهیم که بدانند که اگر مشمول این قانون و جرائم عنوان شده در آن باشند باشند حتما ما رسیدگی کرده و آنها را به مجازات می رسانیم.

جعفری دولت آبادی درخصوص تجمعات روزهای اخیر در اطراف بازار تهران هم گفت: همان روزی که این تجمعات شکل گرفت به پلیس و دستگاه های امنیتی دستور دادیم تا عوامل بروز تجمعات شناسایی شوند زیرا معتقدیم این تجمعات و عوامل آن از بازاری ها نبوده اند.

وی تصریح کرد: قرار شد با آنها برخورد شود و بلافاصله نسبت به دستگیری و شناسایی افراد اقدام شد و تا امروز هم افراد زیادی از این عوامل اخلالگر شناسایی و به زندان معرفی شده اند.

دادستان تهران گفت: در کنار این اقدامات تاکید می کنیم که ما وظیفه مان حمایت از بستر فعالیتی سالم است و ما از همه مراکز تولیدی و اشتغال زایی سالم که نیاز به کمک داشته باشند حمایت میکنیم. 

دادستان تهران در رابطه با دریافت ارز 4200 تومانی و احتکار و گرانفروشی توسط دریافت کنندگان ارز، گفت: در قانون مبارزه با قاچاق کالا تصریح شده که اگر تعزیرات به موقع عمل نکند، باید گزارش به ما برسد و ما ورود کنیم اما تا این لحظه گزارشی به ما نرسیده است.

کد خبر 4332821
مهدیه محمدی

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید