امروز: شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 25 ذو القعدة 1445 | 2024-06-01
کد خبر: 304929 |
تاریخ انتشار : 08 شهریور 1398 - 15:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر طبق تغییری که اخیرا از سوی دولت ترامپ در یکی از قوانین این کشور صورت گرفته، بعضی از فرزندان نظامیان یا کارمندان دولتی که در خارج از این کشور مستقر هستند، دیگر به طور خودکار واجد شرایط دریافت شهروندی آمریکا نخواهد بود. به گزارش صلح خبر، این قانون […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

طبق تغییری که اخیرا از سوی دولت ترامپ در یکی از قوانین این کشور صورت گرفته، بعضی از فرزندان نظامیان یا کارمندان دولتی که در خارج از این کشور مستقر هستند، دیگر به طور خودکار واجد شرایط دریافت شهروندی آمریکا نخواهد بود.

به گزارش صلح خبر، این قانون که از ۲۹ اکتبر سال جاری میلادی اجرایی خواهد شد، بیانگر آن است که کارمندان نهادهای دولت فدرال یا اعضای ارتش آمریکا که در خارج از این کشور مشغول خدمت هستند، از این پس باید برای شهروندی فرزندان خود که در خارج از آمریکا متولد می‌شوند، تا پیش از ۱۸ سالگی آنان روند درخواست رسمی شهروندی را طی کنند.

با این حال چندین بند از این قانون بسیاری را از این روند مستثنی می‌کند که از جمله آنها می‌توان به متولدانی که دست کم یک والد شهروند آمریکا دارند که پیش از تولد آن‌ها در آمریکا زندگی کرده، اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حال حاضر فرزندان شهروندان آمریکایی که در سایر کشورها مستقر هستند، به محض تولد به طور قانونی ساکن آمریکا شناخته می‌شوند و والدین آنها بدون طی روند درخواست شهروندی می‌توانند گواهی شهروندی فرزند خود را دریافت کنند.

با این حال سرویس مهاجرت و شهروندی آمریکا در هشداری ۱۱ صفحه‌ای این قانون تازه را در تضاد با دیگر بخش‌های قوانین مهاجرتی فدرال و روندهای وزارت امورخارجه دانسته است.

یکی از دادستانان ایالت تنسی این تغثییر قانون را “راهکاری دانسته که مشخص نیست برای حل چه مشکلی تبیین شده است”.

در همین حال، یک مقام سرویس مهاجرت و شهروندی آمریکا به خبرنگاران گفته، این قانون تازه تنها بر اشخاص انگشت شماری تاثیرگذار خواهد بود و آنها از راه‌های دیگری می‌توانند برای دریافت شهروندی اقدام کنند.

مقامات این سرویس اما درباره شهروندی فرزندان اعضایی از ارتش آمریکا که شهروند این کشور نیستند و کودکانی که از سوی شهروندان آمریکایی مستقر در خارج از این کشور به فرزندی پذیرفته شده‌اند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

یکی دیگر از مقامات این نهاد آمریکایی نیز گفته است: تعداد افراد مشمول این قانون بسیار کم است و طبق آمار ما در پنج سال گذشته در هر سال تنها ۲۰ تا ۲۵ تن مشمول این قانون می‌شوند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید