امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 366605 |
تاریخ انتشار : 06 تیر 1399 - 8:34 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر استاد اقتصاد دانشگاه ییل از احتمال ریزش سریع دلار ابراز نگرانی کرد. به گزارش صلح خبر به نقل از راشا تودی، استفان روچ، مدیر اسبق بانک مورگان استنلی در امور آسیا و استاد دانشگاه ییل گفت بحران ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا می تواند در آینده ای  نزدیک […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

استاد اقتصاد دانشگاه ییل از احتمال ریزش سریع دلار ابراز نگرانی کرد.

به گزارش صلح خبر به نقل از راشا تودی، استفان روچ، مدیر اسبق بانک مورگان استنلی در امور آسیا و استاد دانشگاه ییل گفت بحران ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا می تواند در آینده ای  نزدیک باعث ریزش دلار شود. وی افزود: در عصر کووید، همه چیز به سرعت اتفاق می افتد.

این اقتصاددان در هفته های اخیر بارها نسبت به نزدیک شدن به پایان عصر سلطه دلار و هژمونی آن به عنوان ارز ذخیره جهانی هشدار داده است. او پیشتر پیش بینی کرده بود ارزش دلار در برابر همتایان مهمش ۳۵ درصد کاهش پیدا کند و حالا معتقد است این اتفاق ممکن است زودتر از آنچه که پشتر تصور می شد اتفاق بیفتد: شاهد بوده ایم که کسری بودجه آمریکا از زمان همه گیری کرونا بدتر شده است و این یکی از دلایلی است که می تواند باعث تسریع سقوط دلار شود. وضعیت فعلی اقتصاد آمریکا می تواند به مانند بنزین روی آتش عمل کند چرا که در حال حاضر با نرخ بیکاری فعلی میلیون ها آمریکایی بیکار شده اند و هر هفته نیز شمار بیشتر از آمریکایی ها به جمع بیکاران می پیوندند.

به گفته روچ، ترازنامه بانک مرکزی نیز یکی دیگر از نشانه های نگران کننده است. تا ماه ژوین فدرال رزرو حدود ۷.۲ تریلیون دلار نقدینگی به اشکال مختلف به بازارها تزریق کرده است.  

روچ در ادامه با اشاره به اینکه دلار با روی کار آمدن یک ارز نیرومند نظیر یوان زمینگیر خواهد شد نیز افزود: چین هنوز باید اصلاحات زیادی انجام دهد و وابستگی اقتصادش را به تولید کمتر و به بخش خدمات بیشتر کند. چین می تواند از طریق مصرف محور کردن رشد اقتصادی خود به جای رشد صادرات محور و تولید محور، جذابیت خود برای سرمایه گذاران خارجی و میزان رقابت پذیری خود در برابر اقتصاد آمریکا را افزایش دهد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید