امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 275627 |
تاریخ انتشار : 08 اردیبهشت 1398 - 14:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر مجوز فعالیت ۵۸ تشکل اقلیت‌های دینی در کشور، توضیح ظریف درباره علت گفت‌وگویش با فاکس‌نیوز، مروری بر پرونده‌های زنجانی، مرتضوی، بقایی، مشایی، هلاکت عامل اصلی قتل روحانی همدانی، ورود کمیسیون حقوقی به موضوع قتل «حاجیان» و… از جمله گزیده اخبار سیاسی صلح خبر در روز یکشنبه، هشتم اردیبهشت ماه […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

مجوز فعالیت ۵۸ تشکل اقلیت‌های دینی در کشور، توضیح ظریف درباره علت گفت‌وگویش با فاکس‌نیوز، مروری بر پرونده‌های زنجانی، مرتضوی، بقایی، مشایی، هلاکت عامل اصلی قتل روحانی همدانی، ورود کمیسیون حقوقی به موضوع قتل «حاجیان» و… از جمله گزیده اخبار سیاسی صلح خبر در روز یکشنبه، هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش صلح خبر، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان، رؤسا و مدیران ناجا تاکید کرد که اگر نفت ما از تنگه هرمز عبور نکند نفت دیگر کشورها نیز از این تنگه عبور نخواهد کرد.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور با اشاره به اینکه تقویم زمانی اجرای انتخابات در روز دهم اردیبهشت به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر کشور ابلاغ می‌شود، گفت: اجرای انتخابات با قانون فعلی آغاز شده است و  طرح استانی شدن انتخابات اگر به قانون تبدیل شود، لازم الاجرا خواهد بود.

همچنین رئیس ستاد انتخابات کشور با تأکید بر ضرورت تشکیل مجلسی در تراز نظام جمهوری اسلامی به عنوان هدف گذاری کلان انتخابات آینده مجلس گفت: سیاست‌های کلان انتخابات، سند بالادستی انتخابات آینده است.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور نیز گفت: ۵۸ تشکل اقلیت‌های دینی در کشور شامل ۲۹ تشکل در حوزه زرتشتیان، ۱۶ تشکل در حوزه ارامنه، ۱۰ تشکل از مسیحیان آشوری و ۳ تشکل مربوط به کلیمیان مجوز فعالیت دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ با تاکید بر اینکه امنیت در جهان اسلام از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است گفت: دخالت آمریکا در مسائل منطقه زیاد شده است. بعضی کشورهای منطقه حواس خود را جمع کنند، اینطور نیست که ما برخی از تحرکاتی که امروز دارند را فراموش کنیم.

یک عضو شورای نظارت بر صداوسیما از بررسی مباحث پیرامون برنامه «۹۰» در جلسه هفته آینده این شورا خبر داد و افزود: برای حضور در این جلسه از آقای میرباقری معاون سیما و آقای فروغی مدیر شبکه سه دعوت به عمل آمده است.

همچنین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری به دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما درباره استفاده از روش‌های شبیه بخت آزمایی در برنامه‌سازی‌هایشان، گفت: مدیریت صدا و سیما با توجه به حجم نارضایتی‌های مردمی در فضای مجازی و واقعی باید عملکرد مدیریت بی‌تجربه و ناپخته شبکه سوم سیما را به نحوی مدیریت می‌کرد که مقام معظم رهبری به صورت مصداقی به موضوع ورود نمی‌کردند، این مسئله هزینه‌های سنگینی می‌تواند برای صدا و سیما داشته باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‎وگو با شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس مواضع ایران را درباره مبادله زندانیان آمریکایی و ایرانی تشریح کرد و در پاسخ به خبرنگار این شبکه که پرسیده بود چرا برای نشان دادن جدیت حداقل پنج تن از افرادی را که در این زندانی هستند آزاد نمی‌کنید، گفت: این ما نیستیم که باید از خود جدیت نشان دهیم؛ ما این کار را با پایبندی به توافق هسته‌ای انجام داده‌ایم. این آمریکا است که باید از خود جدیت نشان دهد.

ظریف دربخش دیگری از این گفت و گو با بیان اینکه ایران از دیدار نکردن با رئیس‌جمهور آمریکا پشیمان نیست، تاکید کرد: ما با کسی مذاکره می‌کنیم که به ایران احترام بگذارد. وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت باقر نمازی در زندان گفت: همان‌طور که می‌دانید من مسئول سیاست خارجی هستم. من مسئول دخالت در تصمیمات دادگاه‌ها نیستم. من تنها زمانی می‌توانم مداخله کنم که بحث تبادل، پیشنهاد تبادل مطرح باشد.

همچنین وزیر خارجه کشورمان درباره علت گفت و گویش با فاکس نیوز گفت: جمهوری اسلامی با اتکا به مردم خود توانسته است از فشارها عبور کند و این بار هم مردم ایران برخلاف همه فشارهای آمریکا از همیشه منسجم‌تر و متحدتر حضور دارند و وظیفه ما به عنوان دولت این است که این فشارها را به حداقل برسانیم.

سفیر ایران در فرانسه هم در جمع دانشجویان رشته کارشناسی ارشد موسسه مطالعات سیاسی پاریس تاکید کرد: هنوز طرف های اروپایی نتوانسته‌اند تعهدات خود را نسبت به آنچه در برجام پیش بینی شده بود، انجام دهند لذا اقدامات و گام‌های سریع برخی کشورهای اروپایی محک و ملاک بسیار جدی و تعیین کننده برای سیاست های ایران خواهد بود و دقیقا چگونگی این رفتار ها در حال رصد است.

فرمانده پایگاه تروریستی سنتکام در گفت‌وگو با شکبه اسکای نیوز عربی اعلام کرد که نیروهای وی ابزارهای کافی برای جلوگیری کردن ایران از انجام دادن هرگونه اقدام خطرناکی را در اختیار خواهند داشت.

مرکز اطلاع‌رسانی ناجا به صلح خبر اعلام کرد: در پی شلیک گلوله به سمت یک روحانی و به قتل رساندن وی از سوی یکی از اوباش سابقه‌دار در همدان، تیمی ویژه از مأموران پلیس برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند و فرد اصلی که اقدام به قتل روحانی همدانی کرده بود، صبح امروز در درگیری با مأموران پلیس به هلاکت رسید.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم از بررسی موضوع قتل «حاجیان» در جلسه هفته آینده این کمیسیون خبر داد.

آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی، بابک زنجانی، سعید مرتضوی،حمید بقایی، اسفندیار رحیم مشایی و شهرام جزایری، از چهره‌های شناخته شده‌ای که با حکم قضایی در زندان‌ به سر می‌برند را میتوانید اینجا مرورکنید.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید