امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 358647 |
تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1399 - 16:51 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر اتحادیه عرب امروز(پنجشنبه) به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸(مصادف با ۱۵ مه) که فلسطینی‌ها از آن به عنوان “روز نکبت” یاد می‌کنند بیانیه‌ای را صادر کرد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه عرب در این بیانیه از اقدام […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

اتحادیه عرب امروز(پنجشنبه) به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸(مصادف با ۱۵ مه) که فلسطینی‌ها از آن به عنوان “روز نکبت” یاد می‌کنند بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه عرب در این بیانیه از اقدام مقامات اشغالگر صهیونیستی در اجرای طرح‌های اشغالگری و استعماری مبنی بر الحاق بخش‌هایی از سرزمین فلسطین اشغالی از جمله غور اردن، شمال بحر المیت و مناطق شهرک‌های صهیونیست‌نشین به عنوان “جنایت جنگی” تعبیر کرد.

اتحادیه عرب این نقض‌های آشکار منشور و قطعنامه‌های سازمان ملل و حقوق بین‌الملل را تهدیدی برای گزینه اجماع بین المللی بر سر راهکار دو کشوری، لغو هرگونه روند صلح خبر احتمالی برای تحقق این راهکار و ایجاد واقعیت نژادپرستانه و استعمارگرانه که موجب نابسامانی اوضاع، تهدید امنیت و صلح خبر منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود برشمرد.

در این بیانیه ضمن تاکید بر اینکه ملت فلسطین در مقابله با این تجاوز و تصرف خاکش و پایمال شدن حقوقش تنها نخواهد بود، از جامعه جهانی و سازمان ملل خواسته شده است تا به مسئولیت خود در قبال ایجاد حمایت بین المللی از ملت فلسطین، فشار بر مقامات اشغالگر برای توقف تجاوز به اراضی فلسطین، تلاش برای اجرای حقوق بین الملل و قطعنامه های مشروع بین المللی درباره مسئله فلسطین و نیز حفظ حق آزادی، تشکیل کشور و استقلال برای ملت فلسطین عمل کنند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید