امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 310803 |
تاریخ انتشار : 03 مهر 1398 - 11:03 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر چهره پرافتخار کشتی ایران و دارنده ۴ طلای جهان و یک برنز المپیک، گفت: اگر علی شعبانی می‌دانست قرار است در جهانی کشتی بگیرد قطعا می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. ابراهیم جوادی در گفتگو با صلح خبر، درباره ارزیابی خود از نتایج تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

چهره پرافتخار کشتی ایران و دارنده ۴ طلای جهان و یک برنز المپیک، گفت: اگر علی شعبانی می‌دانست قرار است در جهانی کشتی بگیرد قطعا می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.

ابراهیم جوادی در گفتگو با صلح خبر، درباره ارزیابی خود از نتایج تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی قزاقستان که با کسب یک طلا، یک نقره و ۲ برنز و عنوان چهارمی این رقابت ها، اظهار کرد: به هر حال طی سال‌های گذشته زحمات زیادی برای تک تک نفرات این تیم کشیده شد و بر روی این نفرات طبق برنامه‌ای که وجود داشت سرمایه‌گذاری شد تا به موفقیت برسند. هدف ما از توجه به جوانان کسب موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ بود و برنامه‌مان این بود که تیمی خوب را برای المپیک آماده کنیم.

عضو سابق شورای فنی کشتی آزاد، با اشاره به کنار رفتن رضا یزدانی از ترکیب تیم ملی، گفت: پس از المپیک ریو و بدنبال بحث‌هایی که در شورای فنی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است نفراتی عنوان دار ما مثل حسن رحیمی، رضا یزدانی و کمیل قاسمی آبرومندانه کشتی را کنار بگذارند. حتی به آن‌ها نامه نیز نوشتیم و عنوان کردیم بهتر است به عنوان مربی به اردو بیایند و تجربیاتشان را در اختیار دیگر نفرات تیم ملی بگذارند که حسن رحیمی و کمیل قاسمی به اردوآمدند اما یزدانی نیامد. ما به یزدانی گفتیم بیا و به یک تورنمنت برو تا وضعیتت را ببینیم که او قبول نکرد و حاضر به همراهی تیم نشد.

وی با بیان اینکه دوره قهرمانی هر چهره‌ای روزی به پایان می‌رسد و بهتر است قهرمانان در بهترین زمان از دنیای قهرمانی خداحافظی کنند، گفت: ما خودمان این روزها را گذرانده‌ایم و اینطور نیست که از روی کتاب حرف بزنیم. مگر ما بالاتر از تختی هم داریم؟ او هم هر چند بخاطر مردم به کشتی بازگشت اما شکست خورد. مگر از عبدالله موحد بهتر داریم؟ بهتر است همه قهرمانان ما در موعد مناسب کشتی را کنار بگذارند و وقتی از آن‌ها گذشته و مثل سابق نمی‌توانند توفیق کسب کنند اصرار به ادامه حضور نداشته باشند.

جوادی در توضیح مطالب فوق، ادامه داد: اگر شعبانی از همان اول تکلیف خودش را می‌دانست و اطلاع داشت که در مسابقات جهانی باید برای ایران کشتی بگیرد مطمئن باشید عملکرد بهتری داشت و با آمادگی ذهنی و بدنی بالاتری در این رقابت‌ها کشتی می‌گرفت اما در واپسین لحظات و پس از کناره‌گیری یزدانی به او گفتند که باید در جهانی کشتی بگیری. این‌ها از جمله مواردی بود که می‌شد بهتر عمل کرد.

دارنده ۴ طلای جهان و یک برنز المپیک افزود: ما بر روی نفراتی مثل یونس امامی هم چون می دانستیم کشتی‌گیر خوبی است سرمایه گذاری کردیم و او را به مسابقات فرستادیم. خوشبختانه در این دوره با افزایش تجربه عملکرد خوبی داشت و اگر حقش را نمی‌خوردند بهتر از این هم نتیجه می‌گرفت. قطعا اگر پرویز هادی هم مصدوم نمی‌شد و به همراه تیم ملی اعزام می‌شد می‌توانست مدال بگیرد و ایران را به روی سکو بفرستد. زحمات زیادی برای این تیم کشیده شده تا به اینجا برسند، امیدوارم از همه نفرات تیم بخوبی حمایت شود تا شاهد درخشش آن‌ها در المپیک باشیم. نفرات خوبی در تیم ملی داریم که با برنامه‌ریزی درست می‌توانند برای ایران در المپیک افتخارآفرینی کنند.

وی درباره مدال برنز بهنام احسان‌پور نیز گفت: به احسان‌پور نیز میدان زیاد دادیم. او به جام جهانی اعزام شد و خوب هم کشتی گرفت اما بعد از آن دچار افت شد. او امسال بهتر تمرین کرد و به موفقیت رسید.

جوادی با اشاره به مدال‌های طلای یزدانی و نقره کریمی گفت: این دو کشتی‌گیر سال‌ها در تیم ملی حضور دارند و خوشبختانه به مسیر پیشرفت خود با تلاش زیاد ادامه می‌دهند. یزدانی یک سر و گردن از رقبایش بالاتر است. در این مسابقات نیز به غیر حریف آمریکایی سایر حریفانش بودند و توانست قاطعانه به مدال طلای جهان برسد. کریمی نیز مقابل همه خوب ظاهر شد اما در فینال زورش به حریف آمریکایی نرسید، او می‌تواند کاکس را شکست دهد به شرطی که با برنامه ریزی به روی تشک برود و بداند چطور از حریف امتیاز بگیرد.

جوادی ادامه داد: ما کشتی را دوست داریم و خواهان این هستیم که کشتی همیشه در اوج باشد. اشخاص برای ما مهم نیستند بلکه موفقیت کشتی برای ما در اولویت است. در گذشته هم کشتی ایران عناوین زیادی در همه رده‌ها کسب کرده و به افتخارات زیادی دست یافته است. امیدوارم با برنامه جلو برویم و در المپیک شاهد موفقیت کشتی ایران باشیم.

وی درباره مشکلات مالی پیش روی کشتی گفت: به هر حال این مشکلات همیشه بوده کما اینکه طی سال‌های اخیر هم در بدترین شرایط به لحاظ بودجه بودیم اما مدیریت فدراسیون نمی‌گذاشت کارها بر روی زمین بماند و با جذب حامیان مالی امور را به بهترین شکل پیش می‌برد بدون آنکه از بی‌پولی حرف بزند. کشتی برای اداره خوب به تلاش زیاد نیاز دارد و نمی‌شود فقط چشممان به دست وزارت ورزش باشد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید