امروز: چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 15 ذو القعدة 1445 | 2024-05-22
کد خبر: 360321 |
تاریخ انتشار : 04 خرداد 1399 - 8:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه مجلس دهم را دارای «وزن متوازن سیاسی دانست» و در پیشنهادی به مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم باید فارغ از درگیری‌های سیاسی، به اصلاح ساختار اقتصادی بپردازد. علی ابراهیمی در گفت‌وگو با صلح خبر در مورد عملکرد مجلس دهم گفت: معتقدم […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه مجلس دهم را دارای «وزن متوازن سیاسی دانست» و در پیشنهادی به مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم باید فارغ از درگیری‌های سیاسی، به اصلاح ساختار اقتصادی بپردازد.

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با صلح خبر در مورد عملکرد مجلس دهم گفت: معتقدم که  مجلس دهم از نظر سلایق سیاسی، مجلس متوازنی بود و تحت سیطره یک جناح و تفکر نبود. به همین علت هم صدای موافق در آن می‌آمد و هم صدای مخالف. هم مخالفین دولت حضور داشتند و هم مخالفین آن. سرنوشت بسیاری از طرح‌ها و لوایح به علت وزن سیاسی متوازن،‌ از پیش قابل پیش‌بینی نبود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به طرح‌هایی ضد آمریکایی و طرح‌هایی که در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تصویب رسید گفت: البته سرنوشت طرح‌هایی مثل حمایت از سپاه قدس و تروریست دانستن ارتش آمریکا از پیش مشخص است چرا که جزو دکترین‌های کشور بوده و هست اما موضوعاتی که محل مناقشه بود، در مجلس دهم قابل پیش‌بینی نبود.

نماینده مردم شازند در مجلس، مجلس دهم را «عقل‌گرا» خواند و گفت: مجلس دهم شورای اسلامی، مجلسی بود که ملاحضات ملی را بیش از پیش مد نظر قرار داد. در بسیاری از مواقع در حق مجلس ظلم شد و حق مجلس ضایع شد. چه از جانب دولت چه از جانب دیگر نهادهای بالادستی. مجلس دهم همیشه سعی کرد منافع ملی را در اولویت قرار دهد هر چند که در هر مجلسی آدم‌های تندرو وجود دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه «مجلس دهم معقول و متوازن بود» گفت: تشکیلاتی مثل شورای مشورتی و مجمع تشخصی مصلح خبرت نظام، تخریب‌های مختلف و حتی جو روانی که از خارج از کشور ایجاد کرده بودند،‌ باعث شد که مجلس را ناکارآمد نشان دهند و این ظلمی بود که بخش جمهوریت نظام خدشه وارد کرد.

وی در خصوص مجلس یازدهم گفت: اولین مسئله‌ای که باید محور تصمیمات مجلس یازدهم باشد، اقتصاد و معیشت است. مجلس دهم به این مسئله به علت‌های مختلف به خوبی نپرداخت. امروز می‌دانیم که معیشت مردم به نقطه غیرقابل تحمل رسیده و تعارف‌بردار نیست. تورم و وضعیتی که به زندگی مردم فشار می‌آورد در حدی نیست که بگوییم آسیب اجتماعی نخواهد داشت. مجلس یازدهم باید فارغ از درگیری‌های سیاسی، به اصلاح ساختار اقتصادی بپردازد.

نماینده مردم شازند در مجلس ضمن تأکید به ضرورت در د ستور کار قرار گرفتن «توزیع عادلانه ثروت» در مجلس یازدهم گفت: اگر مجلس یازدهم بخواهد خدمت کند باید به اقتصاد توجه داشته باشد اما اگر بخواهند پای مبارزات سیاسی را به مجلس باز کنند،‌ چیز به درد بخوری برای مردم نخواهد داشت. جریان کشور به سمتی پیش رفته که مردم ناامید شده‌اند. مجلس یازدهم از نظر پشتوانه مردمی ضعیف است این در حالی است که اکثر نمایندگان این مجلس دارای یک نگاه سیاسی خاص هستند. این وضعیت شاید اقتدار لازم برای تصیم‌گیری‌های قاطع را فراهم کند اما وقتی مجلس در اختیار گروهی خاص قرار می‌گیرد، صدای گروه مخالف شنیده نمی‌شود و به تکامل جمهوری اسلامی که اعمال نظر مردم و صدای مخالف است، نمی‌انجامد.

وی در پاسخ به این پرسش که «مجلس دهم چه فرصت‌هایی را از دست داد؟» گفت: اشکال بزرگی در برنامه‌ریزی انتخابات ما وجود دارد و آن این است که وقتی مجلس در حال شکل‌گیری است روزهای پایانی دولت سپری می‌شود و برعکس. این یک نقطه ضعف جدی در کشور ما است و منجر به عدم هماهنگی بین قوه مجریه و مقننه می‌شود. بهتر این بود که به نوعی این روش را اصلاح کنیم. من فکر می‌کنم که مجلس دهم بعد از تصویب برنامه پنج ساله ششم توسعه باید بر اجرای آن تأکید می‌کرد. در این قانون شفافیت، توزیع عادلانه ثروت، برنامه‌محوری و عدالت‌محوری گنجانده شده بود. خوب بود که مجلس از ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کرد. متأسفانه مجلس یازدهم بیشتر وقت خود را بر قانون‌نویسی گذاشت تا نظارت بر اجرای قانون.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید