امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 324896 |
تاریخ انتشار : 08 آذر 1398 - 15:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر نخست‌وزیر دولت اقلیم کردستان عراق تاکید کرد، بسیار خرسند است که می‌شنود آوارگان کرد سوریه که در ترکیه پناه گرفته بودند به صورت داوطلبانه به سرزمین‌های خود بازگشته‌اند. به گزارش صلح خبر به نوشته روزنامه حریت، مسرور بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در جریان کنفرانس […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

نخست‌وزیر دولت اقلیم کردستان عراق تاکید کرد، بسیار خرسند است که می‌شنود آوارگان کرد سوریه که در ترکیه پناه گرفته بودند به صورت داوطلبانه به سرزمین‌های خود بازگشته‌اند.

به گزارش صلح خبر به نوشته روزنامه حریت، مسرور بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در جریان کنفرانس خبری مشترکی با مولود چاووش‌اغلو، وزیر امورخارجه ترکیه گفت: ما از شنیدن اینکه هیچ کس به زور به مناطق دیگر فرستاده نشده است بسیار خرسندیم.

بارزانی ضمن تحسین همکاری ترکیه با کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: آنکارا با این آژانس سازمان ملل همکاری بسیار نزدیکی دارد.

وی در جریان نخستین سفر خارجی‌اش افزود: روابط میان اقلیم کردستان عراق و آنکارا بسیار مهم، تاریخی و استراتژیک است.

بارزانی همچنین تاکید کرد که اقلیم کردستان عراق با حضور گروه غیر قانونی حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک در سنجار و دیگر بخش‌های عراق مخالف است.

چاووش‌اغلو نیز به نوبه خود نسبت به توسعه روابط با اقلیم کردستان عراق ابراز خوش بینی کرده و گفت: عراق باید تمامی موانع تجاری را برای دستیابی به هدف تعیین شده یعنی حجم تجاری 20 میلیون دلاری رفع کند.

وی افزود: ترکیه به دولت مرکزی بغداد و اقلیم کردستان عراق درباره انتظاراتش از ادامه حضور گروه‌های تروریستی یگان‌های مدافع خلق/پ.ک.ک و سازمان فتح الله گولن توضیح داده است.

چاووش‌اغلو در ادامه گفت: در حال حاضر 350 هزار کرد در ترکیه و بیش از 250 هزار کرد سوری در عراق وجود دارند. آنها نمی‌توانند به خاطر حضور یگان‌های مدافع خلق/پ.ک.ک به سوریه بازگردند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید