امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 114686 |
تاریخ انتشار : 13 مهر 1395 - 13:58 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛ آیت‌الله علم‌الهدی: کسانی که به دنبال مذاکره اند کافر نیستند اما می‌خواهند سازش کنند آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در دیدار با بسیجیان و پاسداران سپاه امام رضا(ع) در مجتمع آیه‌های مشهد اظهار داشت: شهادت مظلومانه اباعبدالله الحسین(ع) برای نسل امروز آئینی است که باید زنده نگاه داشته […]

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛

آیت‌الله علم‌الهدی: کسانی که به دنبال مذاکره اند کافر نیستند اما می‌خواهند سازش کنند

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در دیدار با بسیجیان و پاسداران سپاه امام رضا(ع) در مجتمع آیه‌های مشهد اظهار داشت: شهادت مظلومانه اباعبدالله الحسین(ع) برای نسل امروز آئینی است که باید زنده نگاه داشته شود تا نسل‌های بعدی نیز این آئین باشکوه را از خاطر نبرند.

وی با اشاره به اینکه آئین عزاداری امام حسین(ع) ارادت نسبت به خاندان اهل‌بیت(ع) و عرض ارادت به آن شجره طیبه است، بیان کرد: عزاداری ائمه‌اطهار(ع) زنده نگاه‌داشتن یک سنت حسنه و نیکو است و سبب افزایش قدرت و شأن و جلال شیعیان می‌شود.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان‌ خراسان‌رضوی عنوان کرد: نباید کربلا و عزاداری امام حسین(ع) را صرفاً در عزاداری و سینه‌زنی و گریه و مرثیه‌سرایی خلاصه کنیم؛ باید متن و گفتمان حسینی و ترویج و تبیین آن را به‌عنوان هدف اصلی مدنظر قرار دهیم. باید همواره کربلایی باشیم و کربلایی بمانیم و معیارهای خود را با معیارهای نهضت حسینی تطابق دهیم و تعاملات خود را برهمین اساس تنظیم کنیم.

وی تصریح کرد: کربلای حسینی یک نهضت ادامه‌دار است و هنوز به پایان نرسیده و پرداختن به مراسم عزاداری امام حسین(ع) صرفاً زنده نگاه‌داشتن بُعد مراسمی این حادثه عمیق است که البته نیکوست اما صرفاً نباید به آن اکتفا شود. نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) تا زمان ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت، چراکه اساس کربلا، قیام در برابر ظلم و جور بود و قیام علیه باطل نهضتی ادامه‌دار است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی دو آموزه محوری قیام عاشورا است، تصریح کرد: این دو، درسی بزرگ نه صرفاً برای شیعیان بلکه برای تمام انسان‌های آزاده است و مخاطب قیام کربلا هم تمام انسان‌های آزاده روی زمین هستند.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان‌ خراسان‌رضوی گفت: برخی در کربلای حسینی به‌دلیل اینکه فاقد بینش و بصیرت کافی بودند راه را اشتباه رفتند و البته برخی از این‌ها انسان‌هایی با پیشانی پینه بسته بودند و اینطور نبود که کافر و ملحد باشند اما دلخوش به تعامل و مذاکره بودند. امروز هم کسانی که به دنبال مذاکره هستند کافر و ملحد نیستند اما به‌دنبال سازش هستند و می‌خواهند راهی جز مقاومت را برگزینند.

29219

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید