امروز: چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 23 شوال 1445 | 2024-05-01
کد خبر: 496617 |
تاریخ انتشار : 09 اسفند 1401 - 9:08 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

سفیر روسیه در واشنگتن امروز (سه‌شنبه) گفت، برای بازگشت به عملیات کامل پیمان استارت جدید، ایالات متحده باید در سیاست تهاجمی ضد روسی خود تجدیدنظر کند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن به خبرنگاران گفت: برای ایجاد شرایط برای بازگشت به عملیات تمام‌عیار استارت جدید، واشنگتن […]

سفیر روسیه در واشنگتن امروز (سه‌شنبه) گفت، برای بازگشت به عملیات کامل پیمان استارت جدید، ایالات متحده باید در سیاست تهاجمی ضد روسی خود تجدیدنظر کند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن به خبرنگاران گفت: برای ایجاد شرایط برای بازگشت به عملیات تمام‌عیار استارت جدید، واشنگتن باید در سیاست خصمانه ضد روسی خود تجدیدنظر کند. تا اینجا دقیقا برعکس این رخ داده است؛ ایالات متحده حتی برای ژست‌های مثبت نمادین هم آماده نیست.

در ۲۱ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مجمع فدرال سخنرانی کرد و در جریان سخنانش اعلام کرد که روسیه مشارکت در پیمان استارت جدید را تعلیق می‌کند. در همان روز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از طرف این ائتلاف از تصمیم روسیه ابراز تاسف کرده و از مسکو خواست در آن تجدیدنظر کند.

سفیر روسیه در واشنگتن همچنین گفت که معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای (CTBT) به دلیل اقدامات ایالات متحده هنوز اجرایی نشده است.

آنتونوف به خبرنگاران گفت: اگر ایالات متحده یک قدرت هسته‌ای مسؤول بود، مدت‌ها پیش CTBT را تصویب می‌کرد. واشنگتن مسؤول این واقعیت است که این معاهده هنوز لازم الاجرا نشده است. سایر کشورهایی که سرنوشت معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای به آنها بستگی دارد، برای گرفتن خط‌مشی به آمریکا نگاه می‌کنند. اگر این دولت حاضر به پایان دادن قانونی به آزمایش هسته‌ای نیست، پس چرا آنها عجله کنند؟

سفیر روسیه در واشنگتن گفت که ایالات متحده با نقض رویه استارت جدید، پرتابگرهای موشک‌های بالستیک پرتاب شده از زیردریایی (SLBM) و بمب‌افکن‌های سنگین را ناتوان از انجام ماموریت‌های هسته‌ای اعلام می‌کند.

آنتونوف به خبرنگاران گفت: به دنبال رویه‌ای که با روسیه بر سر آن توافق نشده است، واشنگتن پرتابگرهای SLBM و بمب‌افکن‌های سنگین را ناتوان از انجام ماموریت‌های هسته‌ای اعلام می‌کند. بیش از صد مورد از آنها به طور غیرقانونی از قوانین شمارش معاهده خارج شده‌اند. بازرسان ما هرگز فرصتی برای راستی‌آزمایی نتایج نداشته‌اند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید