امروز: چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 15 ذو القعدة 1445 | 2024-05-22
کد خبر: 315605 |
تاریخ انتشار : 24 مهر 1398 - 14:10 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا برای حوزه آسیا با متهم کردن چین به لغزش داشتن در اجرای تحریمها علیه کره شمالی، خواستار آن شد که پکن روند اجرای این تحریمها را تقویت کرده و گامهایی در راستای فشار بر پیونگ یانگ برای داشتن عملکردی سازنده‌تر در مذاکراتش با […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا برای حوزه آسیا با متهم کردن چین به لغزش داشتن در اجرای تحریمها علیه کره شمالی، خواستار آن شد که پکن روند اجرای این تحریمها را تقویت کرده و گامهایی در راستای فشار بر پیونگ یانگ برای داشتن عملکردی سازنده‌تر در مذاکراتش با آمریکا اتخاذ کند.

به گزارش صلح خبر، به نوشته خبرگزاری رویترز، رندال شریور، دستیار وزیر دفاع آمریکا برای امور امنیتی حوزه هند-اقیانوسیه در کنفرانسی در شهر واشنگتن اظهار کرد: ما شاهد لغزشهایی از جانب چین در اجرای تحریمها علیه کره شمالی به ویژه در زمینه کنترل انتقال کالاهای ممنوعه با کشتی در حوزه آبهای ارضی این کشور بوده‌ایم.

شریور تصریح کرد: ما از آنها میخواهیم در این زمینه بهتر عمل کنند.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا در ادامه خاطر نشان کرد: حداقل خواست ما بهتر عمل کردن چین در حوزه اجرای تحریم‌ها است اما من فکر می‌کنم راه‌های دیگری نیز هست برای آن که چین به اعمال فشار بر پیونگ یانگ به منظور در پیش گرفتن یک مشارکت سازنده‌تر در مذاکراتش با آمریکا در صورت از سر گرفته شدن این مذاکرات کمک کند هر چند که فعلا شاهد چنین چیزی نیستیم.

شریور که این صحبتها را در کنفرانسی سازماندهی شده از سوی بنیاد جیمزتاون مطرح کرد، به تلاشهای آمریکا برای احیاء مذاکراتش با کره شمالی بر سر مساله خلع سلاح‌ هسته‌ای این کشور اشاره کرد.

اوایل ماه جاری میلادی آمریکا و کره شمالی در تلاشی ناموفق مذاکراتی را در سطح کاری به هدف از سرگیری رسمی مذاکرات هسته‌ای داشتند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید