امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 364004 |
تاریخ انتشار : 24 خرداد 1399 - 2:44 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر خبرگزاری رویترز از قول مقامات ارشد آمریکایی و مدیران شرکت‌های تسلیحاتی گزارش داد، دولت دونالد ترامپ قصد دارد با بازنگری در معاهده موسوم به «رژیم کنترل فناوری موشکی» زمینه فروش پهپادهای نظامی را به طیف وسیع‌تری از کشورهای جهان فراهم کند. به گزارش صلح خبر، هدف معاهده «رژیم […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

خبرگزاری رویترز از قول مقامات ارشد آمریکایی و مدیران شرکت‌های تسلیحاتی گزارش داد، دولت دونالد ترامپ قصد دارد با بازنگری در معاهده موسوم به «رژیم کنترل فناوری موشکی» زمینه فروش پهپادهای نظامی را به طیف وسیع‌تری از کشورهای جهان فراهم کند.

به گزارش صلح خبر، هدف معاهده «رژیم کنترل فناوری موشکی» (ام‌تی‌سی‌آر) که در سال ۱۹۸۷ توسط کشورهای گروه ۷ پیشنهاد و به تصویب رسید، محدود کردن خطر توسعه سلاح‌های کشتار جمعی و تخریب گسترده است. آمریکا با بازنگری در این معاهده می‌تواند پهپادهای نظامی را به کشورهایی که بی‌ثبات تلقی می‌شوند مثل اردن یا امارات بفروشد.

بازنگری در این معاهده بخشی از برنامه‌های گسترده دولت دونالد ترامپ برای افزایش صادرات اسلحه است. دولت فعلی آمریکا تاکنون بسیاری از مقررات مربوط به صدور تسلیحات را تغییر داده و از چند معاهده تسلیحاتی بین المللی از جمله «معاهده آسمان‌های باز» و «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد» خارج شده است.

بازنگری در معاهده «رژیم کنترل فناوری موشکی» به شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی امکان می‌دهد وارد بازار بین‌المللی شوند.

هیدی گرانت، رییس بخش امنیت فناوری تسلیحاتی وزارت دفاع آمریکا حاضر نشد در مورد این تغییر سیاست اظهارنظر کند ولی گفت که ارتش آمریکا با فروش پهپادهای نظامی به طیف گسترده‌تری از کشورها موافق است.

او افزود: فروش این جنگ‌افزارها توانایی نظامی کشورهای متحد آمریکا را افزایش می‌دهد و جایگزین پهپادهای محصول کشورهای دیگر خواهد شد. عدم پاسخگویی به این تقاضای بازار ضربه بزرگی به خود ما خواهد بود.

او در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت، پهپادهای محصول آمریکا به کشورهای متحد در مبارزه با تروریسم، کنترل بهتر مرزها و در مجموع به مهار تهدیدها قبل از رسیدن به ایالات متحده کمک خواهد کرد.

وی حاضر نشد نام کشورهایی را که از نظر وزارت دفاع صلاحیت خرید پهپادهای آمریکایی را دارند، اعلام کند.

مقامات وزارت خارجه آمریکا که در زمینه فروش پهپاد به کشورهای خارجی تصمیم نهایی را می‌گیرد و کاخ سفید نیز حاضر نشدند در این زمینه اظهار نظر کنند.

داده‌های پژوهشکده‌های دفاعی نشان می‌دهد که تاکنون پهپادهای ساخت آمریکا به تعداد زیاد فقط به فرانسه، انگلیس و استرالیا صادر شده است.

به گفته کارشناسان، کشورهای خاورمیانه نظیر عربستان، امارات و اردن مشتریان بالقوه محسوب می‌شوند و مسلما با تغییر سیاست واشنگتن در صف اول خرید پهپادهای نظامی خواهند بود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید