امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 361102 |
تاریخ انتشار : 08 خرداد 1399 - 10:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر پنتاگون تاکید کرد، ایالات متحده آمریکا همچنان به شراکت دفاعی بلند مدت با عربستان سعودی پایبند است. به گزارش صلح خبر، شان رابرتسون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در مصاحبه با روزنامه الشرق الأوسط همچنین گفت، شراکت دفاعی آمریکا و عربستان سعودی مشتمل بر بسیاری از زمینه‌ها از جمله […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

پنتاگون تاکید کرد، ایالات متحده آمریکا همچنان به شراکت دفاعی بلند مدت با عربستان سعودی پایبند است.

به گزارش صلح خبر، شان رابرتسون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در مصاحبه با روزنامه الشرق الأوسط همچنین گفت، شراکت دفاعی آمریکا و عربستان سعودی مشتمل بر بسیاری از زمینه‌ها از جمله همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، تقویت نیروهای امنیت دریایی و هوایی در منطقه است.

وی گفت، نیروهای آمریکایی از توانمندی‌های بالایی در عرصه عملیات‌ها از جمله پدافند هوایی برخوردار هستند و وزارت دفاع اقدامات روتینی را در مدیریت قدرت خود در سراسر جهان انجام می‌دهد و در بحبوحه بحران جهانی کنونی برخی تجهیزات و نیروهای خود را به گردش درآورده است تا آمادگی خود را برای رویارویی با تهدیدهای جدید حفظ نماید.

رابرتسون عنوان داشت: ما همکاری با جامعه بین المللی و نیروهای مسلح سعودی را به منظور تقویت و توسعه توانمندی‌های منطقه‌ای در حوزه پدافند هوایی ادامه می‌دهیم و این تلاشی چندجانبه و طولانی مدت است. زیرا شراکت دفاعی آمریکایی-سعودی بلند مدت است و شامل همکاری در زمینه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم، امنیت دریایی و پدافند هوایی می‌شود.

روابط پادشاهی سعودی با آمریکا روابطی استراتژیک و محکم به شمار می‌رود این روابط از اوایل قرن ۱۹ آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.به همین دلیل اولین سفر خارجی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از پیروزی در انتخابات به عربستان بود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید