امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 298000 |
تاریخ انتشار : 10 مرداد 1398 - 0:45 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آلودگی صوتی در برخی مناطق پایتخت از حد اضطرار عبور کرده است. به گزارش صلح خبر، حدود مجاز تراز صدا برای مناطق مسکونی در دوره زمانی روز و شب به ترتیب ۵۵ و ۴۵ دسی‌بل است که متاسفانه در مناطق مسکونی […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آلودگی صوتی در برخی مناطق پایتخت از حد اضطرار عبور کرده است.

به گزارش صلح خبر، حدود مجاز تراز صدا برای مناطق مسکونی در دوره زمانی روز و شب به ترتیب ۵۵ و ۴۵ دسی‌بل است که متاسفانه در مناطق مسکونی بزرگراه‌های تهران از حد اضطرار عبور کرده است. در ادامه به پنج نکته درباره آلودگی صوتی و راهکارهای مقابله با آن اشاره شده است:

*بر اساس نتایج اندازه‌گیری‌های انجام شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوا، میانگین تراز صوتی در حاشیه بزرگراه‌های تهران در دوره زمانی روز بین ۷۰ تا ۸۰ دسی‌بل است از این رو در کاربری‌های مسکونی مجاور بزرگراه‌ها، میانگین تراز صوتی در دوره زمانی روز، ۱۵ تا ۲۰ دسی‌بل بالاتر از حدود مجاز در نظر گرفته شده توسط سازمان حفاظت محیط ‌زیست بوده و شرایط از حد اضطرار عبور کرده است.

*در حال حاضر بر اساس داده‌های سازمان فناوری اطلاعات، بیش از ۷۰ درصد کاربری مجاور بزرگراه‌ها مسکونی است و در این نقاط فاصله خانه‌های مسکونی از لبه بزرگراه خیلی کم است و در نتیجه صدای بزرگراه به طور کامل در خانه‌ها شنیده می‌شود.

* از جمله راهکارهای کاهش صوت در مناطق مسکونی بزرگراه‌های تهران استفاده از پنجره‌های دو جداره و دیوارهای جاذب صوت است. یکی دیگر از راهکارها استقاده از فضای سبزی است که قابلیت کاهش صوت را داشته باشد. بوته‌های انبوه و درختانی با برگ‌های بزرگ می‌توانند صدا را جذب کنند.

* نصب دیوارهای صوتی کنار بزرگراه‌ها به کاهش صدای آن‌ها کمک می‌کند. کارکرد این دیوارها با توجه به ارتفاع و جنس آن‌ها متفاوت است البته باید در نظر داشت که دیوارهای صوتی از نظر شهرسازی، المان مناسبی نیستند چرا که ظاهری نازیبا به فضا می‌دهند و به صورت ناخواسته تفکیکی را بین محیط اطراف و بزرگراه ایجاد می‌کنند.

*آلودگی صوتی می‌تواند اثراتی منفی بر انسان داشته باشد. ابتلا به سردرد، ناراحتی عصبی، کاهش شنوایی، زخم معده، افزایش فشار خون، بیماری‌های قلبی، کاهش تمرکز و تنش در ارتباط با دیگران از جمله این اثرات است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید