امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 278640 |
تاریخ انتشار : 22 اردیبهشت 1398 - 11:55 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک عضو شوای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: دست در دست بودن بهزاد نبوی و احمد توکلی که در دهه ۶۰ به نوعی آغازگر رقابت‌های سیاسی بودند نشان از آن دارد که در شرایط حساس باید وحدت حفظ شود. غلامعلی دهقان در گفت‌وگو با صلح خبر با اشاره […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک عضو شوای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: دست در دست بودن بهزاد نبوی و احمد توکلی که در دهه ۶۰ به نوعی آغازگر رقابت‌های سیاسی بودند نشان از آن دارد که در شرایط حساس باید وحدت حفظ شود.

غلامعلی دهقان در گفت‌وگو با صلح خبر با اشاره به دیدار چهره‌های سیاسی با رئیس جمهور،‌ اظهار کرد: این نشست مشترکی میان رئیس جمهور و جمعی از نخبگان سیاسی کشور، یعنی فراتر از احزاب سیاسی و متشکل از مجموعه اشخاص حقیقی و اعضای احزاب بود.

وی ادامه داد: در این دیدار آقای روحانی روی یک نکته بسیار تاکید داشتند که مورد تایید و اجماع نظر فعالان سیاسی در این نشست مشترک بود و آن شرایط حساسی است که کشور به واسطه تحریم‌های ناجوانمردانه و ظالمانه دولت ترامپ با آن رو به رو شده است. تهدیدهایی که می‌طلبد همانند دوره دفاع مقدس تمامی آحاد ملت بخصوص نخبگان سیاسی بیش از گذشته منسجم بوده و با اتحاد خود بتوانند در برابر این ترفند خطرناک ترامپ و تیم سیاسی نزدیک به او موسوم به گروه “ب” از کیان کشور دفاع کنند.

این فعال سیاسی گفت: رئیس جمهور به این نکته اشاره کرد که وضعیت ما در زمان جنگ تحمیلی عراق از امروز بهتر بوده است؛ چراکه آن زمان فقط ما از طریق نرسیدن سلاح نظامی تحریم بودیم،  اما اکنون دولت ترامپ ما را علاوه بر حوزه نفت در حوزه‌های ضروری دیگر تحریم کرده و ممکن است در آینده نسبت به برخی دیگر از کالاهای صادراتی دچار تحریم کند.

وی ادامه دارد: در چنین شرایطی طبق گفته روحانی تسلیم شدن نه با فرهنگ این آب و خاک سازگار است و نه هیچ انسان آزاده‌ای تسلیم را می‌پذیرد؛ تنها چاره کار عبور از این وضعیت است که این مهم امکان پذیر نیست مگر آنکه تمامی دولت و نخبگان سیاسی منسجم، واحد و یکپارچه بتوانند کشور را از وضعیت فعلی عبور داده و این دوره گذار را پشت سر بگذارند.

دهقان با اشاره به واکنش افکار عمومی به عکسی از بهزاد نبوی و احمد توکلی اظهار کرد: دست در دست بودن بهزاد نبوی و احمد توکلی که در دهه ۶۰ به نوعی آغازگر رقابت‌های سیاسی بودند نشان از آن دارد که در شرایط حساس باید وحدت حفظ شود.

وی همچنین گفت: رقابت‌های سیاسی با در نظر گرفتن منافع ملی هیچ مشکلی ندارد؛ اما در شرایطی که کشور از سوی دشمنانی مورد تهدید قرار می‌گیرد دیگر وقت مچ گیری های سیاسی و به روی هم پرخاش کردن نیست، بلکه اتحاد ملی، وحدت ملت و انسجام مسئولین بیش از گذشته مهم می‌شود.

وی در پایان گفت: سال گذشته شعار تیم ملی فوتبال ایران در مصاف با رقبای قدر خود یک ملت ۸۰ میلیون ضربان بوده است؛ این شعار در شرایط تهدید و تحریم امروز هم مصداق دارد. شرط عبور از مشکلات امروز توجه همگان به منافع ملی و ارجحیت آن به منافع جناحی و فردی است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید