امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 313066 |
تاریخ انتشار : 13 مهر 1398 - 14:43 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر آزادی دانشجوی نخبه ایرانی مقیم استرالیا پس از ۱۳ ماه بازداشت/ دومین جلسه دادگاه «گروه عظام»/ ابلاغ دستورالعمل «تنقیح قوانین و مقررات قضایی»/ برخورد تعزیرات با تخلف دربلیط فروشی ایام اربعین/ برگزاری نخستین نشست بررسی سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری/ اعزام هیأتی از کمیسیون بهداشت به روستای چنارمحمودی برای بررسی […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

آزادی دانشجوی نخبه ایرانی مقیم استرالیا پس از ۱۳ ماه بازداشت/ دومین جلسه دادگاه «گروه عظام»/ ابلاغ دستورالعمل «تنقیح قوانین و مقررات قضایی»/ برخورد تعزیرات با تخلف دربلیط فروشی ایام اربعین/ برگزاری نخستین نشست بررسی سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری/ اعزام هیأتی از کمیسیون بهداشت به روستای چنارمحمودی برای بررسی ابتلای شماری افراد به ایدز و… از جمله گزیده اخبار سیاسی صلح خبر در روز شنبه، سیزدهم مهر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش صلح خبر، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح پاکسازی، ترمیم و تثبیت مناطق شوش، مولوی، بازار و محله هرندی از  خرده فروشان، توزیع کنندگان و معتادین متجاهر، از ایجاد ۱۵ پایگاه در مساجدی که پس از اجرای طرح پاکسازی در محلات شوش، مولوی، هرندی و بازار فعالیت خود را از سر گرفتند خبر داد.

همچنین رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش با بیان اینکه مردم مطمئن باشند نیروهای مسلح ایران غافلگیر نمی شوند، گفت: تمامی حرکات دشمنان در مرزها، منطقه و خارج از منطقه در زمین، هوا و دریا توسط سیستم‌های مختلف، هم سیستم‌های انسانی و هم تجهیزاتی، رصد می شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره آخرین وضعیت تردد زائران اربعین از مرزهای کشور گفت: تردد زائران در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه به صورت عادی و روان در حال انجام است و هر زمان شرایط بغداد هم عادی شد، تردد از مرز خسروی انجام می شود.

همچنین مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران درباره تمهیدات سازمان تعزیرات برای رفاه حال مسافران اربعین حسینی و مقابله با سوءاستفاده‌ها در این زمینه، از برخورد شدید با متخلفان فروش بلیط در ایام اربعین خبر داد و گفت: از مردم خواهشمندم که اگر تخلفی را مشاهده کردند با سامانه ۱۳۵ تماس برقرار کرده و آن را اعلام کنند و ما هم حتماً‌ پیگیری و برخورد جدی با متخلفان خواهیم داشت.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش هم به منظور بازدید از مرزهای غربی کشور و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) وارد کرمانشاه شد و از وضعیت پایانه مرزی خسروی، یکان‌های مرزی و خدمات رسانی نیروهای ارتش به زائران اربعین حسینی بازدید خواهد کرد.

نخستین جلسه بررسی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص نظام قانون‌گذاری کشور با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام، شورای نگهبان، دولت، قوه قضاییه، مرکز پژوهش‌های اسلامی مجلس و نمایندگان مجلس برگزار شد. علی لاریجانی پس از این نشست گفت: برگزاری این جلسه جهت تبیین و تشریح وظایف مختلف دستگاه‌ها و هماهنگی برای اجرای این سیاست‌ها بسیار مفید و سازنده بود.

همچنین نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم از اعزام هیئتی از این کمیسیون به روستای چنار محمودی شهرستان لردگان برای بررسی ادعای ابتلای تعدادی از روستاییان به ویروس ایدز خبر داد.

محمدحسن ابوترابی‌فرد هم در “دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو” سالانه بیش از یک تریلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت می‌شود. دولت و مجلس باید حداقل این رقم را به یک‌چهارم برسانند تا اقتصاد کشور آسیب نبیند.

محسن رفیق‌دوست در گفت وگویی با صلح خبر با محور لزوم بازگشت به اندیشه‌ها و دیدگاه‌های امام خمینی(ره) در شرایط سخت تحریم اقتصادی آمریکا، گفت: امام به اقتصاد دولتی و اقتصاد هرج و مرج اعتقادی نداشتند. تاکید امام به مسؤولان در حوزه اقتصادی «دخالت نکردن» در امور اجرایی بود به عبارت بهتر امام برای دولت در حوزه اقتصادی نقش برنامه‌ریز، هدایتگر، کنترل کننده و حمایتگر قائل بودند، حتی در بخش «کنترل و نظارت» نیز معتقد به انجام کارها به دست مردم بودند و البته مقام معظم رهبری نیز به چنین اقتصادی قائل هستند و این یعنی بی‌اثر شدن تحریم‌های ناعادلانه و ضدبشری غرب بر علیه ایران.

وزیر سپاه در دولت نخست‌وزیری خاطرنشان کرد: چهار دهه از استقرار انقلاب اسلامی گذشت و هنوز که هنوز است اقتصاد کشور «اسلامی» نیست و تشکل‌های مردم‌نهاد نقش بسیار کم رنگی در امور دارند. طبق اصل ۴۴ قانون اساسی قرار بود اقتصاد کشور «خصوصی» شود، اما در عمل «اختصاصی» شد و «خصولتی‌ها» پیکره اقتصاد را قبضه کردند، در حالی که هیچ یک از دو نوع اقتصاد خصولتی و دولتی به درد مردم نمی‌خورد.

وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد که ایران زوج استرالیایی را که چند ماه پیش در ایران بازداشت شده بودند رفع اتهام و آزاد کرده است. رسانه‌ها گفته بودند که مارک فیرکین اهل استرالیا و جولی کینگ که انگلیسی استرالیایی است به اتهام به پرواز درآوردن یک پهپاد بدون مجوز بازداشت شده بودند.

همچنین رضا دهباشی، دانشجوی مقطع دکترا در دانشگاه کوئینزلند استرالیا که ۱۳ ماه پیش به اتهام واهی تلاش برای کمک به سیستم دفاعی ایران بازداشت شده بود، سرانجام با پیگیری دستگاه سیاست خارجی آزاد و از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به کشور بازگشت.

دومین جلسه رسیدگی به پرونده «گروه عظام» به اتهام قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. این پرونده ۷ متهم دارد و دراین جسلهمتهم ردیف اول دفاعیات خود را ارائه کرد و گفت: در این ٣٠ سال فعالیت باعث رونق اقتصادی شدم و خداوند شاهد است که در این سال‌ها برای دور زدن تحریم‌ها چه رشادت‌ها که به خرج ندادم و در مدت ٩ ماه بازداشت چه مشکلاتی متحمل شدم. قاصی صلواتی هم در پایان جلسه امروز گفت جلسه بعدی ساعت ۹:۳۰ فردا(یکشنبه) برگزار می شود.

از سوی رئیس قوه قضاییه دستورالعمل «تنقیح قوانین و مقررات قضایی» درچهار فصلابلاغ شد.

همچنین امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضاییه از برخورداری امتیاز فوق‌العاده ایثارگری برای کارمندان رزمنده‌ای که در بازده زمانی ۴۵ روز تا سه ماه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته‌اند، خبر داد.

یک عضو حقوقدان شورای نگهبان در نشست خبری همایش گرامیداشت چهل سالگی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر این که نظارت استصوابی نظارتی موثر است، تاکید کرد: نظارت استصوابی، نظارتی است که توسط قانون برعهده شورای نگهبان گذاشته شده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید