امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 289749 |
تاریخ انتشار : 06 تیر 1398 - 13:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر کارشناسان فرانسوی پس از بررسی و تحقیقات گسترده اعلام کردند،‌ آتش‌سوزی کلیسای «‌نوتردام‌»‌ به هیچ وجه عامدانه و مجرمانه نبوده و یک سیگار نیمه خاموش یا اتصال برقی را عامل اصلی آغاز این آتش‌سوزی مهیب ارزیابی کردند. به گزارش صلح خبر و به نقل از فرانس ۲۴، کارشناسان فرانسوی […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

کارشناسان فرانسوی پس از بررسی و تحقیقات گسترده اعلام کردند،‌ آتش‌سوزی کلیسای «‌نوتردام‌»‌ به هیچ وجه عامدانه و مجرمانه نبوده و یک سیگار نیمه خاموش یا اتصال برقی را عامل اصلی آغاز این آتش‌سوزی مهیب ارزیابی کردند.

به گزارش صلح خبر و به نقل از فرانس ۲۴، کارشناسان فرانسوی جدیدترین نتایج تحقیقات خود در رابطه با آتش‌سوزی ویرانگر کلیسای «نوتردام» را روز چهارشنبه در بیانیه‌ای ارائه دادند. بر اساس این بیانیه این فرضیه که شخصی عمداً قصد آتش زدن کلیسای «نوتردام» را داشته به طور قطعی رد شد.

نتایج این تحقیقات بر اساس اظهارات ۱۰۰ شاهد عینی این حادثه شکل گرفته است.

اما این تحقیقات هنوز علت دقیق آتش‌سوزی را مشخص نکرده است و قرار است تحقیقات مفصل‌تر با همکاری کارشناسان خبره و متخصص دوباره از سر گرفته شود.

در ماه آپریل یک سخنگو شرکت داربست که برای بازسازی‌های پیش از حادثه آتش‌سوزی با این کلیسا همکاری داشته است، اعتراف کرد که کارکنان این شرکت گاهی در این مکان سیگار می‌کشیدند.

وی با اظهار تأسف خود نسبت به این موضوع، این فرضیه که یک ته سیگار توانسته عامل اصلی آتش سوزی کلیسای «‌نوتردام» باشد را رد کرد.

کلیسای نوتردام در پانزدهم آوریل سال جاری طعمه حریقی ویرانگر شد و در نهایت سقف این کلیسا با آسیب جدی مواجه شد.

آسیب واردشده به این میراث جهانی سراسر جهان را شوکه کرد. «‌امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در واکنش به خسارت واردشده به این کلیسا یک بازه زمانی ۵ ساله برای ترمیم و بازسازی کلیسای نوتردام تعیین کرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید