امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 433583 |
تاریخ انتشار : 09 اردیبهشت 1400 - 12:05 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر صلح خبر/خوزستان آبگیری سد بالارود اندیمشک امروز ۹ اردیبهشت‌ماه در مراسمی در محل این سد در اندیمشک و با حضور ویدئو کنفرانس رئیس جمهور آغاز شد. به گزارش صلح خبر، سد بالارود از سطح پی ۸۵ متر ارتفاع، ۱۰۵۴ متر طول و ۱۰ متر عرض دارد. این سد، خاکی […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

صلح خبر/خوزستان آبگیری سد بالارود اندیمشک امروز ۹ اردیبهشت‌ماه در مراسمی در محل این سد در اندیمشک و با حضور ویدئو کنفرانس رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش صلح خبر، سد بالارود از سطح پی ۸۵ متر ارتفاع، ۱۰۵۴ متر طول و ۱۰ متر عرض دارد. این سد، خاکی با هسته رسی است که عملیات اجرایی آن از سال ۸۴ آغاز شده و پس از آبگیری، آب کشاورزی ۶۵۰۰ هکتار از اراضی اندیمشک و الوار گرمسیری را تامین می‌کند.

مخزن سد بالارود ۱۳۱ میلیون مترمکعب گنجایش دارد و بر اساس برآوردها ۱۷۱ میلیون مترمکعب آورد سالانه خواهد داشت.

این سد دارای یک نیروگاه ۴ مگاواتی خواهد بود که جانمایی نیروگاه در حد مطالعات شناخت انجام شده است و در قرارداد دیگری کار تکمیل آن احتمالا توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در آینده ۰.۸ میلیون مترمکعب آب شرب مناطق اطراف و شهرستان حسینیه توسط سد بالارود تامین می‌شود.

اشتغال‌زایی، تامین آب کشاورزی، رونق اقتصادی، کاهش خسارات احتمالی سیلاب‌ها، تامین آب شرب شهرهای حسینیه و سایر شهرهای اطراف و همچنین ایجاد جاذبه‌های گردشگری از جمله مزایای ایجاد این سد در اندیمشک است.

در حال حاضر بدنه سد بالارود ۹۴ درصد و جاده‌های دسترسی و سایر ساختمان های آن ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اما امکان آبگیری سد با این شرایط نیز ممکن است.

این مراسم با حضور قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان و جمعی از نمایندگان خوزستان در محل سد و با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید