امروز: یکشنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 11 شعبان 1446 | 2025-02-09
کد خبر: 254137 |
تاریخ انتشار : 13 بهمن 1397 - 14:26 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر نتایج مطالعات نشان می‌دهد که افراد در سن ۱۲ سالگی تحت تأثیرات نفوذ اجتماعی قرار می‌گیرند. به گزارش صلح خبر و به نقل از مدیکال اکسپرس، نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که کودکان در سن ۱۲ سالگی، نسبت به نفوذ اجتماعی دیگران حساس می‌شوند. محققان، این بررسی را […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که افراد در سن ۱۲ سالگی تحت تأثیرات نفوذ اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش صلح خبر و به نقل از مدیکال اکسپرس، نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که کودکان در سن ۱۲ سالگی، نسبت به نفوذ اجتماعی دیگران حساس می‌شوند.

محققان، این بررسی را در بین ۱۵۵ کودک با سنین ۶ تا ۱۴ سال انجام دادند که بعضی از آنها مبتلا به بیماری اوتیسم بودند.

به طور کلی تصور می‌شود که انسان‌ها به نفوذ اجتماعی حساس هستند، یعنی چیزهایی را باور کنند، فقط به این دلیل که شخص دیگری در مورد آنها اظهار نظر کرده و یا تحت تأثیر اطلاعاتی از دیگران باشند که گاهی اشتباه است.

نفوذ اجتماعی زمانی رخ می‌دهد که عواطف، باورها و رفتارهای شخص متأثر از دیگران است.

در این بررسی، محققان به دنبال سن شروع حساس شدن نسبت به نفوذ اجتماعی در کودکان هستند.

پژوهشگران با انجام آزمایشی بر روی کودکان به نتایجی در این‌باره دست یافتند.

آنها این بررسی را با انجام بازی پیگیری کردند، به این صورت که کودکان، مشاورانی را در بازی انتخاب کنند و تحت تأثیر نفوذ اجتماعی آنها قرار گیرند.

کارشناسان اظهار کردند: کودکان با سن ۱۲ ساله و بالاتر، بیشتر تحت تأثیر نظریه مشاوران خود بودند، حتی اگر نظر آنها نتواند به بهترشدن افراد کمک کند.

محققان همچنین دریافتند که کودکان مبتلا به اوتیسم، بدون در نظر گرفتن سن آنها یا سن مشاور، کمتر مستعد چنین نفوذ اجتماعی هستند.

شگفت‌آورترین شکل نفوذ اجتماعی، نفوذ اجتماعی نمادین است، یعنی نفوذی است که وقتی افراد دیگر حضور ندارند و تلاشی عمدی و مستقیم برای تحت تأثیر قرار دادن رفتار ما به کار نمی‌برند. اطاعت، یک نفوذ اجتماعی است که در آن یک شخص، به طور مستقیم به دیگری یا دیگران دستور می‌دهد تا آنچه را که او می‌خواهد اجرا کنند.

نفوذ اجتماعی، شکل‌های بسیاری به خود می‌گیرد و می‌تواند در امور ذیل دیده شود: انطباق، جامعه‌پذیری، فشار همسالان، اطاعت، رهبری، فروش و بازاریابی.

نفوذ اجتماعی سه نوع پیامد پذیرش، اطاعت و همرنگی را به دنبال دارد و گاهی باعث تغییر نگرش در افراد می‌شود.

این بررسی در National Academy of Sciences منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید