امروز: چهارشنبه, ۷ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 26 جماد أول 1446 | 2024-11-27
کد خبر: 131283 |
تاریخ انتشار : 10 بهمن 1395 - 9:51 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه RSS ؛ اجتماع > آموزش – علی‌اصغر محمدی :آمار نادرست منهای اینکه گاهی برای رد گم کنی و فرار از مسئولیت است، باعث اشتباه در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت می‌شود. اين مشكل در آموزش و پرورش سابقه طولاني دارد؛ زماني آمار صحيحي از تعداد دانش‌آموزان نبود، الان هم از تعداد كلاس‌هاي هوشمند آمار صحيحي وجود […]

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه RSS ؛

اجتماع > آموزش – علی‌اصغر محمدی :
آمار نادرست منهای اینکه گاهی برای رد گم کنی و فرار از مسئولیت است، باعث اشتباه در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت می‌شود.

اين مشكل در آموزش و پرورش سابقه طولاني دارد؛ زماني آمار صحيحي از تعداد دانش‌آموزان نبود، الان هم از تعداد كلاس‌هاي هوشمند آمار صحيحي وجود ندارد، آمار دقيقي از تعداد مدارس كشور در دست نيست و هر مسئولي از نگاه خودش آمار مي‌دهد. وزير محترم آموزش و پرورش پنجشنبه هفته گذشته در حاشيه جلسه هيأت دولت اعلام كرد: «۶۸ هزار كلاس درس نيازمند نوسازي و مقاوم‌سازي است. براي نوسازي مدارس ناايمن و فرسوده نيازمند ۱۲هزار ميليارد تومان اعتبار هستيم كه اين اعتبار تاكنون تأمين نشده ‌است. قرار است سازمان نوسازي مدارس فهرستي از وضع همه مدارس كشور تهيه كند تا نسبت به استانداردسازي سامانه‌هاي گرمايشي آنها اقدام شود. پس از حادثه پلاسكو به بخش نوسازي مدارس اعلام شد تا به تمامي مدرسه‌ها نامه بنويسند كه نظارت بيشتري در حوزه ايمني مدارس انجام شود».

درخصوص اين اظهارات ذكر چند نكته ضروري است:
1- آمار ارائه‌شده از طرف وزير آموزش و پرورش (68هزار كلاس درس) از تعداد مدارس ناايمن كشور كه نيازمند مقاوم‌سازي و تخريب و نوسازي هستند قدري عجيب و غيرواقعي به‌نظر مي‌رسد؛ زيرا براساس آماري كه تا پيش از اين ارائه شده، يك‌سوم مدارس كشور ناايمن است. طبق آمار در كشور حدود 530هزار كلاس درس داريم كه اگر يك‌سوم آنها ناايمن باشند، دست‌كم 170هزار كلاس درس ناايمن هستند. براساس آنچه مسئولان سازمان نوسازي مدارس 3-2‌ماه پيش اعلام كرده‌اند بيش از 100هزار كلاس درس نياز به مقاوم‌سازي دارند و بيش از50كلاس درس نيز بايد تخريب و نوسازي شوند.

2- درخصوص استانداردسازي سامانه گرمايشي نيز نمايندگان مجلس نهم اعتبار لازم را براي اين كار مصوب كردند. براساس اطلاعات موجود ۲درصد از بهاي گاز مصرفي طي سال‌هاي92 تا 95 صرف ايمني و استانداردسازي سامانه گرمايشي شده و بيش از 7درصد مدارسي كه با بخاري‌ها گرم مي‌شدند به سامانه استاندارد حرارت مركزي يا گرمايشي مناسب مجهز شدند.

3- همه مدارس كشور شناسنامه فني دارند كه در آن همه اطلاعات گنجانده شده و مشخص است كدام مدارس بايد به سامانه گرمايشي استاندارد تجهيز شوند. اينكه وزير گفته بايد فهرستي از وضع همه مدارس كشور تهيه شود تا نسبت به استانداردسازي سامانه‌هاي گرمايشي آنها اقدام شود يعني اختراع دوباره چرخ!

4- در باره كليد واژه «پلاسكو» نيز مي‌توان گفت كه حادثه ناگوار «پلاسكو» به خوبي صحيح بودن اصرار مسئولان وقت آموزش و پرورش مبني بر ايمن‌سازي و مقاوم‌سازي‌ مدارس را اثبات مي‌كند.

اينكه چگونه طي مدت كمتر از 2 ماه پس از تغيير معاون عمراني وزير يكباره تعداد مدارس ناايمن نيازمند مقاوم‌سازي و تخريب و نوسازي از دست‌كم 170هزار كلاس به 68هزار كلاس درس مي‌رسد، پرسشي است كه بايد وزير محترم آموزش و پرورش پاسخ دهد.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار RSS برای ما ارسال نمایید.

خبریار RSS

قوانین خبریار RSS

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی RSS 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید