حجتالاسلاموالمسلمین سید حسین مؤمنی یکشنبه شب در آیین یادبود شهدای مدرسه فیضیه که از سوی دفتر آیتاللهالعظمی گلپایگانی برگزار شد با بیان اینکه انقلاب پیامبر، ابدی و جهانی بود، عنوان کرد: پس از رحلت پیامبر اکرم ومساله جانشینی و ظلم بزرگی به حضرت علی (ع) شد، جور و جرم در جامعه اسلامی رواج یافت.
وی افزود: پس از آنکه خلافت با عدم کفایت واگذار شد، بیعت در باطل شکل گرفت و کار جامعه اسلامی از مسیر و صراط مستقیم خارج شد. مردم از طریق مستقیم علوی فاصله گرفتند.
سخنران این مراسم گفت: پس از رحلت پیامبر(ص)، ظلم های بزرگی به اهل بیت و امام علی (ع) وارد شد که راهبرد بزرگ این بزرگان، صبر و سکوت بود.
وی گفت: انقلاب دوم توسط امام حسین (ع) رقم خورد. امام حسین به دنبال اصلاح واقعی بود و اصلاح واقعی نیز بدون تکیه بر اسلام ناب و قرآن و سنت به دست نمیآید. جریان ظلم به مکتب اهل بیت همیشه جریان داشته است و در سالروز شهادت امام صادق (ع) نیز وقتی دژخیمان شاه به مدرسه فیضیه حمله کردند طلاب را به خاک و خون کشیدند و فردای آن روز هم که طلاب در حال سرو سامان دادن به مدرسه بودند دوباره به مدرسه حمله کرده و حمام خون به راه انداختند.
وی اظهار کرد: دژخیمان شاه به مدرسه حمله کردند و زمانی که قصد جسارت به آیتاللهالعظمی گلپایگانی را داشتند که با اصرار خودشان به این مدرسه آمده بودند و می خواستند در جمع طلاب باشند، با فداکاری آیتالله علوی و آیتالله صافی گلپایگانی که خود را سد مزدوران شاه کردند جان ایشان حفظ شد. هر دویی این بزرگان نیز مجروح شدند و به بیمارستان رفتند.
وی گفت: پس از شهادت امام حسین (ع) اقبال مردم به سمت شیعه و مکتب اصیل اسلام بیشتر شد. سیاست صبر و سکوت امام سجاد (ع) حوزه علمیه مدینه را شکل داد و پس از ایشان حوزه علمیه چند صد نفری امام باقر و سپس حوزه ۴ هزارنفری امام سجاد (ع) شکل گرفت. امام صادق (ع) انقلابی تمدن ساز را شکل دادند.
استاد حوزه گفت: حوزه علمیه امام صادق (ع) حوزه تک بعدی دینی نبود بلکه حوزهای بود که علوم اسلامی و علوم انسانی به همراه علم طب و فیزیک و شیمی نیز به شاگردان آموزش داده میشد که سرآمدان این حوزه در جهان شناخته شده است.
وی انقلاب اسلامی را نیز از دامنههای استمرار نظام معرفتی امام صادق (ع) دانست.
انتهای پیام