امروز: یکشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 23 جماد أول 1446 | 2024-11-24
کد خبر: 347745 |
تاریخ انتشار : 26 اسفند 1398 - 6:02 | ارسال توسط :
0
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی از افزایش فروش کالاهای تند مصرف و افت شدید فعالیت کسب و کارهای مجازی در بخش‌های دلیوری غذا و سفر طی اسفند ماه خبر داد. به گزارش صلح خبر، شیوع ویروس کرونا و کم شدن رفت‌وآمدها برای پیشگیری از آن در ماه […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی از افزایش فروش کالاهای تند مصرف و افت شدید فعالیت کسب و کارهای مجازی در بخش‌های دلیوری غذا و سفر طی اسفند ماه خبر داد.

به گزارش صلح خبر، شیوع ویروس کرونا و کم شدن رفت‌وآمدها برای پیشگیری از آن در ماه پایانی سال که عمدتا روزهای پررونقی برای کسب وکارهای خرد است، باعث شده که بسیاری فعالان تجاری، اصناف و کارگران فصلی دچار زیان شوند. در این زمینه به نظر می‌رسد بخشی از کسب و کارهای مجازی نیز از این زیان در امان نماندند.

در این رابطه رضا الفت نسب در گفت‌وگو با صلح خبر، از افزایش فروش کالاهای تند مصرف (کالاهای سوپرمارکتی) از سوی کسب و کارهای مجازی در اسفند ماه خبر داد و گفت: البته با توجه به این که آخر سال است، مشخص نیست که این افزایش فروش به دلیل شب عید بوده یا شیوع ویروس کرونا.

وی همچنین با اشاره به توسعه آموزش آنلاین در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: همچنین در این مدت شاهد ریزش مشتری فعالیت‌های مجازی در بخش سفر و دلیوری غذا بودیم، اما در کسب و کارهای دیگر تغییر خاصی رخ نداده است.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی، در اسفند ماه پلت‌فرم‌های این کسب و کارها در بخش رستوران‌ ۷۰ تا ۹۰ درصد کاهش فروش داشتند.

وی با بیان اینکه ارزش سفرهای کنسل شده در این مدت نیز به چند ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد، تصریح کرد: بنابراین به نظر می‌رسد لازم است بعد از پایان این بحران، دولت اقداماتی برای کمک به کسب و کارهای متضرر انجام دهد. برای مثال تعطیلات دیگری در نظر گرفته شود و همچنین یارانه هایی برای ارائه خدماتی مانند هتل که قرار بود در تعطیلات نوروز ارائه شوند، در نظر گرفته شود.

به‌ گفته الفت نسب، حجم تراکنش‌ها در اسفند ماه نسبت به بهمن حدود ۳۷ درصد افزایش داشته است. البته این افزایش فقط مربوط به درگاه‌های آنلاین نیست، بلکه شامل پرداخت از دستگاه پوز و سایر پرداخت‌های غیرنقدی نیز می‌شود که ممکن است به دلیل استفاده کمتر از اسکناس اتفاق افتاده باشد.

رمز پویا، یکی از عوامل مراجعه مردم به بانک در روزهای کرونایی

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی با بیان اینکه طبق نظرسنجی‌ها فعال‌سازی رمز پویا بر کسب و کارهای مجازی تاثیر منفی داشته است، از اعلام جزئیات نتایج این نظرسنجی به بانک مرکزی در هفته جاری خبر داد و گفت: در همین روزها که شهروندان باید به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند، حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد مراجعه به بانک‌ها به دلیل رمز پویا انجام می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم مقابله با فیشینگ، تصریح کرد: بهتر بود که بانک مرکزی ابتدا به فرهنگ‌سازی اقدام می‌کرد و به این سرعت استفاده از رمز پویا اجباری نمی‌شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید