امروز: سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 13 شعبان 1446 | 2025-02-11
کد خبر: 275031 |
تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1398 - 3:50 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امتحان و آزمون، بخشی از یادگیری است و باید یک فعالیت آموزشی برای تثبیت و تعمیق آموزش دانش آموزان تلقی شود گفت: در حال حاضر همه آزمون‌های ما اینگونه نیست و اصلاح و ارتقای آن به تلاش زیادی نیاز دارد. […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امتحان و آزمون، بخشی از یادگیری است و باید یک فعالیت آموزشی برای تثبیت و تعمیق آموزش دانش آموزان تلقی شود گفت: در حال حاضر همه آزمون‌های ما اینگونه نیست و اصلاح و ارتقای آن به تلاش زیادی نیاز دارد.

حجت‌الاسلام علی ذوعلم در گفت‌وگو با صلح خبر، درباره سه طرح حذف آزمون‌های دوره ابتدایی، تغییر جهت مشق شب و حذف پیک نوروزی اظهار کرد: حذف آزمون‌های دوره ابتدایی، تصمیم بسیار خوبی بود و لازم است تعمیم یابد.

وی افزود: اساساً آزمون‌هایی که در فرایند یادگیری، نقش مثبتی ایفا نمی‌کنند باید اصلاح شوند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه آزمون، بخشی از یادگیری است و باید یک فعالیت آموزشی برای تثبیت و تعمیق آموزش دانش آموزان تلقی شود اظهار کرد: در حال حاضر همه آزمون‌های ما اینگونه نیست و اصلاح و ارتقای آن به تلاش زیادی نیاز دارد.

ذوعلم با اشاره به اینکه مشق شب هم پس از حذف، نیاز به ارائه جایگزین‌های مناسب برای تثبیت یادگیری دارد اظهار کرد: تثبیت یادگیری و تعمیق آن در روان شناسی یادگیری، بسیار مهم است. سال‌هاست که مشق و تکلیف منزل به دانش آموزان داده می‌شود و نباید آن را بد مطلق تلقی و تصور کرد که هرگونه تکلیف و واگذاری وظیفه به عهده دانش آموزان برای تمرین و تکرار بیشتر، در آموزش و پرورش نفی می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: خوشبختانه دیدگاه‌های مطرح شده اخیر در آموزش و پرورش مبتنی بر پژوهش است و همدلی جامعه با تصمیمات اتخاذ شده، نشان می‌دهد که مسیر را بدرستی طی کرده‌ایم، البته در آغاز راهیم.

وی با بیان اینکه در دهه چهارم انقلاب می‌توان گفت که دستاوردهای تعلیم و تربیت، در عرصه نظریه‌پردازی، حرکت بر اساس نقشه راه فکری و محتوایی و ارتقای توانمندی مدارس بیش از سه دهه گذشته بوده است گفت: امروز مدارس ما توانمندتر و مسئولیت پذیرتر شده‌اند و باید از همه معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و دلسوزان آموزش و پرورش قدردانی شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید