امروز: پنجشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 8 شعبان 1446 | 2025-02-06
کد خبر: 439135 |
تاریخ انتشار : 06 خرداد 1400 - 15:25 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر تحلیل نتایج سنجش دانش آموزان، گفت: اصلی ترین راه اجرای سند تحول، افزایش توانمندی های معلمان است. به گزارش صلح خبر، محسن حاجی میرزایی در اختتامیه گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها  با اشاره به […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر تحلیل نتایج سنجش دانش آموزان، گفت: اصلی ترین راه اجرای سند تحول، افزایش توانمندی های معلمان است.

به گزارش صلح خبر، محسن حاجی میرزایی در اختتامیه گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها  با اشاره به اهمیت برگزاری امتحانات حضوری گفت: این کار نیاز به مراقبت، توجه و نظارت کافی دارد تا دغدغه های  آموزش و پرورش و اولیای دانش آموزان مرتفع شود.

وی با اشاره طبقه بندی تجربیات خود در چهار دسته اظهار کرد: در کاری مسؤولیت بپذیرید که در آن «آرمان و هدف» داشته باشید. مطمئناً اگر کاری، آرمان نداشته باشید، خسته، دلزده و تهی شده و نتایج  مطلوب به دست نخواهید آورد.

عضو کابینه تدبیر و امید، دومین تجربه خود را «دستاورد داشتن» عنوان کرد و گفت: تلاش کنید در دوران خدمت خود، دستاورد داشته باشید.

وی دستاورد را حاصل نگاه عمیق تر به کار و فراموش نکردن نگاه های اصلی دانست و افزود: بگونه ای امور را  مدیریت نمایید که حضور  معناداری در کارها داشته باشید.

حاجی میرزایی با اشاره به تجربه سوم خود گفت: در کارها «عقلانیت» داشته باشید و آن را در سطوح مختلف مدیریت خود، توسعه و رواج دهید؛  هرچقدر مجموعه ای، نگرش عاقلانه تر داشته باشد تأثیر پذیری عمیق تری خواهد داشت.

وی تجربه چهارم خود را «داشتن نگاه راهبردی» دانست و گفت: در موضوعات یکسان، باید سطح توجه متفاوت وجود داشته باشد. مدیران در جایگاه راهبردی باید خطوط کلی و سرنخ های اصلی را در دست بگیرند.کارشناسان نیز باید در مورد موضوعات خوب بیندیشند و برای آن راه حل ارایه دهند، راه حل هایی که نسبتی با عقلانیت داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کفت: یکی از موضوعاتی که همواره از ما خواسته می شود، سند تحول است. سند تحول یک روح و کالبد دارد، اگر منحصر به کالبد سند شویم، فقط تولید کتاب، جزوه و گزارش خواهد شد.

 فهم من از روح سند تحول این است که  نظام یادگیری با معلم با کیفیت انجام می شود و باید پرسید آیا همه تولیدات ما در حوزه سند تحول، منجر به داشتن معلم با کیفیت شده است؟ و اگر نمی توانیم به این پرسش پاسخ دهیم یعنی روح سند را رها کرده و  در کالبد آن، اسیر شده ایم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: برای افزایش توانمندی معلمان، باید برنامه ریزی داشته باشیم و اگر امروز نمی توانیم همه معلمان را توانمند کنیم، برنامه ریزی کنیم تا هر سال درصدی از معلمان را توانمند کنیم.باید تبادل تجربیات معلمان، رقم بخورد و از این طریق توانمندی های آنان افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید