به گزارش صلح خبر، سید جواد حسینی در آئین بازگشایی و آغاز سال تحصیلی مدارس استثنایی کشور در هنرستان استثنایی هادوی ناحیه 2 مشهد ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به همه همکاران و دانش آموزان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: رسیدن به تعلیم و تربیت استاندارد منوط به مشارکت دادن اولیا در امر تعلیم و تربیت است و این موضوع در آموزش و پرورش استثنایی به صورت ویژه دیده شده است.
حسینی به تشریح فعالیتهای ویژه عصر کرونا در سال تحصیلی جدید پرداخت تصریح کرد: اولین اقدام آموزش در بستر شبکه شاد است و اقدام بعدی گسترش حلقات ارائه خدمات و اتصال آن به مدارس در قالب اتاقهای مرجع و معلمین رابط است تا از این طریق گام دیگری در راستای توسعه جامع کمی و کیفی خدمات مراکز مشکلات ویژه یادگیری بویژه در عصر کرونا برداریم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با تاکید بر اینکه امکان آموزش حضوری در مدارس استثنایی بدلیل جمعیت کم دانش آموزان استثنایی از مدارس عادی فراهمتر و ضروریتر است اظهارکرد: نظام مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت است و در آموزش و پرورش استثنایی اصل بر حضور دانش آموز در مدرسه است و این حضور موجب برقراری رابطه عاطفی بین معلم و دانش آموز و تسهیل یادگیری میشود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: تقسیم دانش آموزان به چند گروه براساس سطوح مهارتی و حضور گروههای جداگانه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در کلاس درس میتواند در این ایام مد نظر مدیران قرار گیرد.
انتهای پیام