امروز: شنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 10 شعبان 1446 | 2025-02-08
کد خبر: 385060 |
تاریخ انتشار : 11 شهریور 1399 - 9:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر وزیر آموزش و پرورش به درک کامل موقعیتی که اکنون در آن قرار گرفته ایم تاکید کرد و گفت: با پدیده غافلگیرکننده ای روبرو شدیم که همه مناسبات اجتماعی را تحت الشعاع قرار داد و از جمله آنها آموزش بود. در ادبیات جهانی از آموزش در این روزها تحت […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

وزیر آموزش و پرورش به درک کامل موقعیتی که اکنون در آن قرار گرفته ایم تاکید کرد و گفت: با پدیده غافلگیرکننده ای روبرو شدیم که همه مناسبات اجتماعی را تحت الشعاع قرار داد و از جمله آنها آموزش بود. در ادبیات جهانی از آموزش در این روزها تحت عنوان آموزش در بحران یاد می کنند. هیچ تصویری از آینده بیماری نداریم و در شرایط عدم قطیت کامل حرکت می کنیم. 

به گزارش صلح خبر، محسن حاجی میرزایی در آیین افتتاح سی‌ و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش ‌و پرورش سراسر کشورکه به صورت مجازی از دقایقی پیش آغاز شد با بیان اینکه مشاغل در جامعه فراوان و متنوع اند اما در میان آنها معلمی شغلی است که با انسان ها سروکار دارد افزود: این کار به اتصال به وحی نیاز دارد و با انزال کتب انجام می شود و استمرار کار انبیای الهی است.

وی افزود: این کار بسیار با اهمیت و درعین حال سنگین و خطیر است. ما در یک مسئولیت بسیار خطیر قرار گرفته ایم و قادر نخواهیم بود شکر این نعمتِ خدمت در این عرصه ناب که نصیب ما شده است را به جا بیاوریم. باید این فرصت را غنیمت شمرد و به درستی درک کرد و به کار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر به دنبال فرصت های از دست رفته ای باشیم که اندوهبار است، یکی از فرصت های مهمی که از دست دادن و تباه کردن آن با حسرت دائمی همراه  خواهد بود همین فرصتی است که در اختیار ما قرار گرفته است گفت: بار سنگینی به دوش ما گذاشته شده است. 

حاجی میرزایی افزود: خانواده ها عزیزترین سرمایه های خود را به امانت به دست ما سپرده اند. از خداوند با تمام وجود مسئلت کنیم که درک این موقعیت را نصیب ما کند. معلمی را یک کار اداری تلقی نکنید. مناسبات کار اداری در اینجا حاکم نیست . اینجا عرصه دیگری است.

وی به درک کامل موقعیتی که اکنون در آن قرار گرفته ایم تاکید کرد و گفت: با پدیده غافلگیرکننده ای روبرو شدیم که همه مناسبات اجتماعی را تحت الشعاع قرار داد و از جمله آنها آموزش بود. در ادبیات جهانی از آموزش در این روزها تحت عنوان آموزش در بحران یاد می کنند. هیچ تصویری از آینده بیماری نداریم و در شرایط عدم قطیت کامل حرکت می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: نمی دانیم که پیش روی ما چه چیزی قرار دارد. در میدان ابهام نمی توان تاخت. در شرایطی آموزش را دنبال می کنیم که خانواده ها نگران هستند و در این میان برخی هم به این نگرانی ها دامن می زنند. با یک وضعیت ناشناخته ای روبه رو هستیم. در وضعیت های نوظهور باید دائم هوشیار باشیم و امروز عرصه هوشیاری دائم است. از سوی دیگر می توان گفت که محکی برای توانمندی ها و قابلیت های ماست.

وی تاکید کرد: باید پرونده امسال را بهتر از سال های قبل ببندیم این عزم و پیمان  مشترک ما با یکدیگر است و فرصتی برای محک تمام عیار و ظرفیت ماست. این موقعیت را بزرگ بداریم. کرونا با همه آسیب ها و آلام  و رنج هایی که به همراه داشت، فرصت هایی را هم به وجود آورد که باید آن ار غنیمت شمرد. فرصت ورود به عرصه های نو و ظهور و بروز افراد از این جمله است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه مخاطرات ناشی از ناکامی گسترده است گفت: با زندگی یک سال یک نسل روبروییم و نباید اجازه دهیم که تباه شود. توجهات باید عمیق و اساسی باشد که این اتفاق نیفتد. از سوی دیگر تحت نظارت ملی هستیم و در همه خانه ها هستیم  و نمی توانیم تبلیغات بی اساس کنیم. ما هرروز مشاهده می شویم و خانواده ها ما را ارزیابی می کنند. باید درست عمل کنیم و به داوری های عمومی اعتماد کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تفاوت این نظارت در سال جاری با سال های دیگر در این است که با نظارت یک جمع نگران مواجهیم. 

وی با اشاره به اینکه به زیست بوم جدید پرت شده ایم گفت: بسیاری پیش بینی می کردند که در دهه آینده مناسبات آموزش و پرورش به سمت فناوری و دیجیتالی شدن حرکت می کند و کارکردهای تعلیم و تربیت متاثر می شوند اما یک مرتبه کرونا ما را به این زیست بوم جدید پرتاب کرد که هم ظرفیت های خوبی دارد و هم مخاطرات جدی به دنبال دارد که هم باید از این فرصت ها استفاده و هم برای مخاطرات آن تدبیر کرد.

حاجی میرزایی افزود: فرصت های خوبی برای برقراری عدالت آموزشی به وجود آمده است. شاید در عرصه ای هستیم که جهش آموزشی در مناطق محروم ایجاد شود و برخی مناطق را ارتقاء دهیم. هنوز نتوانسته ایم در کیفیت آموزش عدالت برقر ار کنیم و معلمان ما اینگونه توزیع نمی شوند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اگر کرونا بگذرد و ما هنوز در جای قبلی قرار داشته باشیم باید خودمان را سرزنش کنیم اظهار کرد: بخشی از مخاطرات زیست بوم جدید را در دست کنترل داریم. با اپراتورها صحبت کردیم وهمین روزها سیمکارت ایمن (سیمکارت شاد) عرضه می کنند.

وی ادامه داد: از مدیران استان ها انتظاراتی داریم. یک نگاه و رویکرد کلیدی این است که فعالسازی شبکه ارتباطی را مدنظر داشته باشند. هیچ بخشی به گستردگی آموزش و پرورش نیست. کاغذ، ابزار مناسبی نیست. نمی شود اینگونه امسال پیش رفت و باید ارتباطات ما گسترده باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال از معاونان خواستیم هرکدام مسئولیت نظارت بر چند استان را برعهده بگیرند گفت: این نظارت ها تا سطح مدرسه ادامه دارد. هیچ کس نباید از تور این شبکه بیرون بماند و ما توجه نداشته باشیم. اگر خوب عمل کنیم می توانیم این شبکه را فعال نگه داریم.

ادامه دارد 

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید